Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata ASP rendszerhez való csatlakozása
A PROJEKT CÉLJA, HÁTTERE
A KÖFOP (Közigazgatás– és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program) 1. prioritásának célja a közigazgatási szférában az adminisztratív terhek csökkentése szervezet-, szabályozás- , folyamatfejlesztés, valamint a szakrendszerek egységesítése, fejlesztése révén.
A KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 „Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” című felhívás a korszerű, lakossági, államigazgatási és vállalkozások által használt közigazgatási e-ügyintézési megoldások bevezetését támogatja.
Az új törvényi és kormányrendeleti szabályozás az ún. ASP technológia országos kiterjesztését célozza meg, s e cél elérése érdekében kötelezővé teszi az önkormányzatok számára a csatlakozást. Kapcsolódó jogszabályok:
- Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény módosításáról szóló 2016. évi LIV. törvény, módosított 114. §.
- ASP Kormányrendelet (257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet)
Az elektronikus ügyintézésre kötelezett szerveknek – így az önkormányzatoknak is – meghatározott határidőig biztosítaniuk kell a törvényben előírtak szerint az e-ügyintézés lehetőségét.
AZ ASP RENDSZERRŐL
Az ASP (Application Service Provider) szolgáltatás lényege, hogy az ügyfél nem magát a számítógépes programot vásárolja meg, hanem egy távoli szolgáltató központtól szolgáltatásként veszi igénybe az egyes alkalmazásokat, mely technológiailag és gazdaságilag is kedvező megoldást jelent.
Az ASP központot a Magyar Államkincstár működteti, a központ alapinfrastruktúrájának informatikai üzemeltetésért a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) felelős.
Az önkormányzatok a későbbiekben ún. Szolgáltatási Szerződést kötnek a MÁK-kal.
Az önkormányzati ASP rendszer elemei:
- szakrendszerek,
- keretrendszer,
- támogató rendszerek és
- önkormányzati adattárház (az Mötv. 114. § (4) bekezdése szerint)
Az önkormányzati ASP rendszer szakrendszerei:
- iratkezelő rendszer,
- önkormányzati települési portál rendszer (opcionális csatlakozás)
- az elektronikus ügyintézési portál rendszer, ide értve az elektronikus űrlap-szolgáltatást,
- gazdálkodási rendszer,
- ingatlanvagyon-kataszter rendszer,
- önkormányzati adó rendszer,
- ipar- és kereskedelmi rendszer,
- hagyatéki leltár rendszer.
ÁTTEKINTÉS A PROJEKTRŐL
- Közgyűlési döntés: Dunaújváros MVJ Közgyűlése 89/2017. (II.16.) határozatával döntött a pályázaton való részvételről, a járulékos költségek fedezetéül szolgáló 5 Millió Ft saját forrás elkülönítéséről, valamint felhatalmazta a polgármestert a kedvezményezetti kötelezettségek és jogok gyakorlására.
- A pályázat benyújtása, értékelése: a támogatási kérelmet 2017. március 13-án határidőre benyújtottuk. A pályázat kedvező elbírálását követően a Támogatói Okirat 2017. június 1-jén lépett hatályba. A beadáskor 2018. június 30-át jelöltünk meg a projektzárás időpontjaként, azonban ez jogszabályi változások miatt – jelen információink szerint - 2019. június 30-ára tolódik.
- A projektet Dunaújváros MJV Polgármesteri Hivatala Jogi és Közgyűlési Osztály és a Főépítészi, Építésügyi és Környezetvédelmi Osztály közösen bonyolítja.
ALAPADATOK
- Támogatás összege: 9 Millió Ft
- Támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás
- Forrás: az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban
- Támogatás mértéke: 100 %, azaz önrészt nem szükséges biztosítani.
- Igényelt előleg: a támogatás 100 %-a.
- A projekt fizikai megvalósításának tervezett időszaka: 2017. május 2. - 2019. június 30.
- Pénzügyi elszámolás végső határideje: a projekt fizikai befejezését követő 60. nap, de legkésőbb 2019. augusztus.29.
- Indikátor: szervezetfejlesztéssel érintett szervezetek száma
- Fenntartási kötelezettség: nem releváns.
VÉGREHAJTANDÓ TEVÉKENYSÉGEK
- Szakmai tevékenységek
- Eszközök (monitorok, kártyaolvasók) beszerzése
- Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása (Kötelezően módosítandó: IT biztonsági szabályzat, Iratkezelési szabályzat.)
- Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása (Elektronikus ügyintézési folyamatának kialakítása, kapcsolódó belső szabályozások megalkotása, rendeletek elkészítése, ügyintézők felkészítése)
- Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja (Adattisztítás, rendszer testreszabás, paraméterezés, adatmigráció)
- Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazások elszámolása
- Tesztelés, élesítés
- Projektmenedzsment tevékenység
- Kötelező tájékoztatás, nyilvánosság biztosítása
- Horizontális követelményekhez kapcsolódó feladatok (esélyegyenlőségi és környezetvédelmi szempontok érvényesítése)