fő tartalom

Szabó Zsolt: Minden dunaújvárosi polgár megérdemli, hogy meleg legyen a lakásában

Hírkép: Szabó Zsolt: Minden dunaújvárosi polgár megérdemli, hogy meleg legyen a lakásában

Új távhőrendelet alkotásával szigorított az önkormányzat a szolgáltatás szabályozásán - erről sajtótájékoztatón számolt be Szabó Zsolt alpolgármester. A szigorításra azért volt szükség, hogy a DVCSH korábbi szolgáltatásleállítása többet ne fordulhasson elő. Az alpolgármester csütörtöki sajtótájékoztatójának elején megmutatta azokat a jegyzőkönyveket, amiket az önkormányzati intézményekben vettek fel arról, hogy mikor, milyen hőmérséklet volt.

 

Szabó Zsolt elmondta: már elindult a jegyzői hatósági vizsgálat, amelyet Pintér Tamás polgármester korábban jelentett be. 

- Közben azt az értesítést kaptuk, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal is vizsgálatot indított az ügyben a DVCSH ellen, hogy pontosan mi okozta azt, hogy a dunaújvárosi embereknek, gyermekeiknek, unokáiknak egy hétvégén át fázniuk kellett – mondta Szabó Zsolt alpolgármester az új távhő rendelet kapcsán tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Mint mondta: az újra alkotott távhőrendelettel szigorítottak a szabályozáson annak érdekében, hogy újabb szolgáltatás leállítás ne fordulhasson elő. Az új rendeletben számos olyan pont van, amiről a felhasználóknak is érdemes tudnia, hiszen a legtöbb esetben ők szoríthatják rá a szolgáltatót, hogy tisztességes szolgáltatást nyújtson.

- Az újra alkotott  rendelet szankciói szerint, abban az esetben, ha szolgáltatás kimaradás van, akkor a lakók visszakérhetik az adott díj egyes részeit. De a  távhőrendelet azt is pontosan meghatározza, hogy mikor kell elindítani a fűtést, hány foknak kell lenni minimum. A kifolyóknál a használati melegvíz hőmérséklete nem lehet 40 foknál alacsonyabb. Ha ez megtörténik, a lakó egy, a szolgáltatónak elküldött méréssel bizonyíthatja ezt, és akkor az erre vonatkozó díj a lakónak visszajár. Ugyanilyen szankciók vannak persze a fűtés esetén is: hogyha ha valaki azt tapasztalja, hogy a rendeletben szabályozottnál hidegebb van a  lakásában, akkor erről érdemes egy mérést csinálni, írásban egy panasszal élni a DVCSH-nál.

Az alpolgármester hozzátette, hogy az újra alkotott távhőrendelet nem a szolgáltató ellen született, hanem a dunaújvárosi polgárok érdekében.

- Ugyan nem lett volna kötelességünk, de a rendeletet elküldtük a szolgáltatóknak is. Minden dunaújvárosi polgár megérdemli hogy meleg legyen a lakásában.

Mi a teendő távhő-szolgáltatás kimaradása esetén?

Szolgáltatói szerződésszegésnek minősül a lakóval szemben, ha bármely helyiségben, fűtési időszakban - üzemképes berendezések megfelelő működése mellett -  a hőmérséklet nem éri el a rendeletben meghatározott mértéket. Ebben az esetben a lakó visszakérheti a szolgáltatótól az adott díj egyes részeit, amelyet köteles visszatéríteni!

Ha a lakó a rendeletben szabályozottnál hidegebbet tapasztal a lakásában, akkor érdemes több mérést is végeznie, mert ebből tud átlagot számolni. A mérések eredményét célszerű fotóval dokumentálni, és feljegyezni a pontos időpontokat is, majd a panaszt írásban előterjeszteni a DVCSH-nak, a fotókat pedig mellékelni.

Panaszával fordulhat

Személyesen:      2400 Dunaújváros, Építők útja 1.

Telefonon: 25/510-220, 25/510-221, 25/510-222, 25/413-622, 25/411-528, 25/401-030

E-mail-en:  ugyfelszolgalat@dvcsh.hu

Ha a DVCSH panaszára adott válaszával nem elégedett, akkor – mint fogyasztóvédelmi szervhez – a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH) fordulhat.

A díjvisszatérítés mértéke a hőmérséklet és az érintett helyiség(ek) méretétől függ az alábbiak szerint:

a) reggel 8 órától este 8 óráig

aa) lakószobában, hallban, irodákban a rendeletben előírt minimum hőmérséklet + 20 °C,

19°C-nál a hődíj 5 %-a
18°C-nál  a hődíj 10 %-a
17°C-nál  a hődíj 15 %-a
16°C-nál  a hődíj 20 %-a
15°C-nál és alatta a hődíj 100 %-a

ab) előszobában, konyhában, WC-ben a rendeletben előírt minimum hőmérséklet + 16 °C,

15.2°C-nál a hődíj 5 %-a
14.4°C-nál a hődíj 10 %-a
13.6°C-nál  a hődíj 15 %-a
12.8°C-nál a hődíj 20 %-a
12°C-nál és alatta a hődíj 100 %-a

ac) mosdóhelyiségben, fürdőszobában a rendeletben előírt minimum hőmérséklet + 24 °C,

22.8°C-nál a hődíj 5 %-a
21.6°C-nál a hődíj 10 %-a
20.4°C-nál a hődíj 15 %-a
19.2°C-nál  a hődíj 20 %-a
18°C-nál és alatta a hődíj 100 %-a

b) este 8 órától reggel 8 óráig

ba) lakószobában, hallban, irodákban a rendeletben előírt minimum hőmérséklet +18 °C

17.1°C-nál a hődíj 5 %-a
16.2°C-nál a hődíj 10 %-a
15.3°C-nál a hődíj 15 %-a
14.4°C-nál a hődíj 20 %-a
13.5°C-nál és alatta  a hődíj 100 %-a

bb) előszobában, konyhában, WC-ben a rendeletben előírt minimum hőmérséklet +14 °C

13.3°C-nál a hődíj 5 %-a
12.6°C-nál   a hődíj 10 %-a
11.9°C-nál a hődíj 15 %-a
11.2°C-nál a hődíj 20 %-a
10.5°C-nál és alatta  a hődíj 100 %-a

bc) mosdóhelyiségben, fürdőszobában a rendeletben előírt minimum hőmérséklet + 22 °C

20.9°C-nál a hődíj 5 %-a
19.8°C-nál a hődíj 10 %-a
18.7°C-nál a hődíj 15 %-a
17.6°C-nál a hődíj 20 %-a
16.5°C-nál és alatta a hődíj 100 %-a

legyen.

Fontos, hogy a felhasználó a bejelentéstől számított legfeljebb visszamenőlegesen 10. naptól a szerződésszegés megszüntetése (a felhasználó és szolgáltató által dokumentált) időpontjáig tarthat igényt a díjvisszatérítésre.

Mi a teendő használati melegvíz szolgáltatás kimaradása esetén?

Szolgáltatói szerződésszegésnek minősül a lakóval szemben, ha a használati melegvíz hőmérséklete a kifolyónál egy perc használat után 40 Celsius foknál alacsonyabb. Ebben az esetben a lakó visszakérheti a szolgáltatótól az adott díj egyes részeit, amelyet köteles visszatéríteni!

A fent említett esetben a lakóknak érdemes több mérést is végeznie, mert ebből tud átlagot számolni. A mérések eredményét célszerű fotóval dokumentálni, és feljegyezni a pontos időpontokat is, majd a panaszt írásban előterjeszteni a DVCSH-nak, a fotókat pedig mellékelni.

Panaszával fordulhat

Személyesen:      2400 Dunaújváros, Építők útja 1.

Telefonon: 25/510-220, 25/510-221, 25/510-222, 25/413-622, 25/411-528, 25/401-030

E-mail-en:  ugyfelszolgalat@dvcsh.hu

Ha a DVCSH panaszára adott válaszával nem elégedett, akkor – mint fogyasztóvédelmi szervhez – a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH) fordulhat.

A díjvisszatérítés mértéke az átlagos vízhőmérséklet függvényében:

39 °C-nál a hődíj 10 %-a
38 °C-nál   a hődíj 20 %-a
37 °C-nál a hődíj 30 %-a
36 °C-nál a hődíj 50 %-a
35 °C-nál és alatta a hődíj 100 %-a
  • Létrehozva: 2021. február 25.