Gazdasági Főosztály Adóosztály

Helye: 2400, Dunaújváros, Városháza tér 1.
Polgármesteri Hivatal, „A” épület, VI. emelet, 608. iroda
Osztályvezető: Szaniszlóné Szabó Ildikó
tel: 06-25/544-235
email: szaniszlone.szabo.ildiko@dunaujvaros.hu

 

Ügyintézők elérhetősége

Az ügyintézés az adózók vezetékneve szerinti elosztásnak megfelelően történik.

Ügytípus

Ügykör a vezetéknév kezdőbetűje szerint

Név

Telefonszám

Iroda

könyvelés

-

Nyesőné Frész Anikó

25/544-186

6. em. 607.

könyvelés

-

György Melinda

25/544-130

építményadó, iparűzési adó, idegenforgalmi adó,
termőföld bérbeadásból származó jövedelemadó ügyintézés

Számok,A-Á

építményadó, iparűzési adó,
termőföld bérbeadásból származó jövedelemadó ügyintézés

B-D

Halupka Krisztián

25/544-246

6. em. 606.

E-H

Tar Marianna

25/544-191

I-K

Palla Andrea

25/544-221

6. em. 605.

L-Ő

Alpek-Maár Brigitta

25/544-188

P-S

Fülöp Zoltánné

25/544-117

6. em. 603.

SZ-ZS

Enyedi Norbert

25/544-181

gépjárműadó ügyintézés, talajterhelési díj ügyintézés,
adóigazolás kiállítás, adó- és értékbizonyítvány kiadás,
környezettanulmány készítés, köztartozás behajtás

A-J

Matócza Lajosné

25/544-112

5. em.           507-508.

K-S

Péntek Klára

25/544-116

SZ-ZS

Szabó Gyuláné

25/544-133

iparűzési adó, építményadó ellenőrzés

-

Jurinkáné Molnár Magdolna

25/544-184

5. em. 504.

Perlaki Rita

25/544-119

A Gazdasági Főosztály Adóosztály feladatai

Adóztatási feladatkörben:

  • Előkészíti a központi adójogszabályokból eredő rendeletalkotást, így a bevezetésre kerülő, megszüntetésre vagy változtatásra javasolt helyi adó, valamint más egyéb törvényi felhatalmazáson alapuló adó-, illetve díjrendeleteket.
  • Biztosítja a központi és helyi adójogszabályokban foglaltak érvényesítését, ennek keretében ellátja a helyi adókról, a gépjárműadóról, az illetékekről, a jövedéki adóról, valamint a környezetterhelési díjról szóló törvény és más egyéb törvények, illetve a Közgyűlés adózással kapcsolatos rendeleteinek végrehajtását.
  • Vezeti a jogszabályokban előírt nyilvántartásokat, kimutatásokat.
  • lntézi az első fokú adóhatósági ügyeket.
  • Gondoskodik az adók kivetéséről, előírásáról, közléséről, nyilvántartásáról, beszedéséről,
  • Ellenőrzi az adójogszabályok érvényesülését, az adókötelezettségek teljesítését, valamint az adó befizetések és elszámolások helyességét.
  • Éves ellenőrzési terv alapján a helyi adók területén ellenőrzést végez.
  • Megindítja az adóbehajtási eljárást.
  • Kiállítja, illetve megküldi az adó-és értékbizonyítványokat, kiadja az adóigazolásokat.
  • A teljes körű adóztatás érdekében adatokat gyüjt más hatóságoktól, szervektől, tájékoztatást kér, helyszíni szemlét, ellenőrzést tart.
  • Információt és adatokat szolgáltat a Magyar Államkincstárnak a jogszabályi előírások és a külön adatbekérések szerint.
  • Rendszeres időközönként továbbutalja a MÁK és a Költségvetési és Pénzügyi Osztály által kezelt fizetési számlára az adóbevételeket.
  • A költségvetési tervezéshez, az éves beszámolóhoz és az időszaki tájékoztatókhoz, zárszámadáshoz adatokat szolgáltat az adóbevételek, kintlévőségek, előírások várható, illetve a teljesítési adatairól.
  • Évente beszámol a közgyűlésnek az adóhatósági tevékenységről.

Egyéb feladatkörben:

  • Előkészíti a feladatkörébe tartozó közgyűlési és bizottsági előterjesztéseket.
  • Adatot szolgáltat a Megyei Jogú Városok Szövetségétől érkező megkeresésekre.
  • Előkészíti az osztály feladatkörébe tartozó önkormányzati rendelet tervezeteket.
  • Ellátja a belső szabályzatokban az osztály számára maghatározott feladatokat.
  • Frissítve: 2021. szeptember 6.
  • Létrehozva: 2021. szeptember 2.