Dunaújvárosi Járási Hivatal - Hatósági Osztály

 

Helye: 2400 Dunaújváros, Városháza tér 2. I. emelet 115. iroda
Osztályvezető: Dr. Ruzicska Renáta
Telefon: 25/795-621
Fax: 25/795-649
E-mail: hatosagi.dunaujvaros@fejer.gov.hu

A Hatósági Osztály főbb feladatai

  • Szociális rászorultság esetén jogosultság megállapítása az alábbi ellátásokra:
    • időskorúak járadéka
    • ápolási díj (kivéve a 18 év feletti tartós betegek)
    • közgyógyellátás
    • egészségügyi szolgáltatás igénybevétele
    • aktív korúak ellátása
    • hadigondozotti ellátás
  • Tankötelesek nyilvántartásának vezetése, a tankötelezettség teljesítésének elrendelése, felügyelete.
  • Sajátos nevelési igényű gyermekek esetében a szülő kötelezése a szakértői bizottság előtti megjelenésre.
  • Az érettségi vizsgák lefolytatásával kapcsolatos feladatokat ellátása.
  • A járási hivatal hatáskörébe utalt fogyasztóvédelmi ügyek intézése.
  • Az őstermelői tevékenység ellenőrzése.
  • A megalakult mezőőri szolgálatok nyilvántartásba vétele, a mezőőri szolgálatok működéséhez nyújtott állami hozzájárulás kifizetésének engedélyezése.
  • A temető fenntartásával és üzemeltetésével összefüggő feladatokat ellátása.
  • A járási hivatal hatáskörébe utalt szabálysértési ügyek intézése.
  • A járási hivatalvezető feladatainak ellátásában történő közreműködés, a járási hivatalvezető munkájának segítése.
  • A hivatal szervezési, üzemeltetési, pénzügyi feladatainak, a hivatali gépjárművek koordinálásának, az iktatási, postázási, informatikai,valamint a helyi védelmi igazgatási feladatainak ellátása

Az Hatósági Osztályhoz tartozó egységek

A járáshoz tartozó települések lakosai a fenti ügyeiket teljes körűen intézhetik a hivatal székhelyén. Lehetőség van azonban arra, hogy a szociális ellátásokkal kapcsolatos ügyeket az ügysegédek útján azonnal és helyben intézzék.

Az ügysegédek ügyfélfogadási rendjét az alábbi dokumentum tartalmazza:

  • Frissítve: 2018. szeptember 13.