fő tartalom

Munkahelyteremtő pályázat

Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése célul tűzte ki, hogy támogatja új munkahelyek létrehozását és ezáltal a város (térség) foglalkoztatottsági helyzetének javítását. Ennek alapján  Dunaújvárosi Megyei Jogú Város Önkormányzata a foglalkoztatottság növelésének és a dunaújvárosi álláskeresők munkához jutásának megkönnyítése érdekében megalkotta rendeletét. A rendelet értelmében Dunaújvárosi Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázatot hirdet munkahelyteremtő beruházások támogatására Dunaújvárosban. A pályázaton való részvétellel, a pályázat elkészítésével kapcsolatban az Innopark Nkft. ad információt. Címe: Magyar út 106/b telefonszáma: 25/510-470, honlap: www.innopark.hu

A pályázat kiírója: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata

A pályázat célja: a helyi gazdaság fejlesztése, a városban lakók életminőségének javítása és a foglalkoztatás elősegítése érdekében ösztönözze a vállalkozások útján Dunaújváros Megyei Jogú Város közigazgatási területén való letelepedését vagy fejlesztését, befektetések megvalósítását. Ennek érdekében Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata (továbbiakban: önkormányzat) új munkahelyek létesítését célozva, befektetés-támogató szolgáltatások létrehozásával és nyújtásával közvetlen és közvetett előnyöket kíván biztosítani ezen vállalkozások számára, hogy hozzájáruljon üzlete tevékenységük elindítási vagy működtetési költségeinek csökkentéséhez. 

A pályázat keretében rendelkezésre álló keretösszeg: 50.000.000 Ft, mely európai uniós támogatást nem tartalmaz.

A támogatás formája: a vállalkozások részére a következő formákban nyújtható támogatás:

  • ingatlan tulajdonjogának kedvezményes átruházása (továbbiakban: ingatlanjuttatás),
  • vissza nem térítendő támogatás (továbbiakban: forinttámogatás).

A támogatás mértéke:

- létesített új, teljes idejű (8 órás) foglalkoztatást biztosító álláshelyenként egyszeri 500.000,- Ft,

-  részmunkaidős foglalkoztatás esetén a teljes 8 órás munkaidőhöz és az 500.000,-Ft összegű egyszeri támogatáshoz viszonyítottan arányosan kerül megállapításra.

Egy vállalkozásnak nyújtható támogatás maximális mértéke 5.000.000-Ft/év. Ingatlanjuttatás esetén, amennyiben az ingatlan forgalmi értéke a fenti összeget meghaladja, abban az esetben is a támogatás legfeljebb 5.000.000-Ft lehet.

A támogatás oly módon hívható le , hogy az álláshely betöltését igazoló iratok szakiroda általi átvételét követő 30 napon belül egy összegben a támogatás 10%-a kerül utalásra, majd azt követően minden  hónap 01-jétől 11 hónapon keresztül havonta a tárgyhónapot követő hó 10-ig kerül átutalásra a fennmaradó támogatástartalom.

Ingatlanjuttatás esetén a támogatási szerződésben meg kell határozni az ingatlannak igazságügyi ingatlanforgalmi szakértő által meghatározott forgalmi értékét (továbbiakban: forgalmi érték).

A pályázók köre:

Dunaújváros Megyei Jogú Város közigazgatási területén székhellyel és/vagy telephellyel   rendelkező

  • mikro-, kis- és középvállalkozások,
  • a szövetkezetek,
  • az 2009. évi CXV. törvény szerinti egyéni vállalkozók,
  • az 2013. évi CXXII. törvény 5.§-a szerinti családi gazdaságok és családi gazdálkodók.

Nem részesülhet támogatásban az a vállalkozás:

     amely a kérelem benyújtásakor, illetve a döntéshozatali eljárás folyamata alatt

amely csődeljárás, felszámolási eljárás vagy végelszámolás alatt áll,
az az egyéni vállalkozó, családi gazdálkodó, aki engedélyét visszaadta, illetve azt bevonták,
az Önkormányzattal, illetőleg önkormányzati költségvetési szervvel, részben vagy egészben önkormányzati tulajdonú gazdasági társasággal szemben lejárt esedékességű tartozása van,
helyi adó-, díjtartozással, vagy lejárt esedékességű közüzemi tartozással rendelkezik, kivéve, ha számára a hatóság vagy közüzemi szolgáltató fizetési halasztást, vagy részletfizetést engedélyezett,
egyéb lejárt esedékességű, meg nem fizetett köztartozása, közüzemi tartozása van kivéve, ha számára a hatóság vagy közüzemi szolgáltató fizetési halasztást, vagy részletfizetést engedélyezett,
nem felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatoknak az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény meghatározott feltételeinek, illetőleg ezen feltételek teljesülésének igazolására nem, vagy nem a külön jogszabályban meghatározott módon kerül sor,
a pályázat benyújtását megelőző féléves időszakban a beruházás helye szerinti regionális munkaügyi központ illetékességi területén a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény  szerinti csoportos létszámcsökkentést hajtott végre, vagy a pályázat benyújtásának időpontjában ilyen eljárást megkezdett, és azt nem kívánja megszüntetni,
amelynek tagja vagy tisztségviselője önkormányzati képviselő, vagy bármely bizottságnak külső szakértő tagja,
amelynek ügyvezető szervei, tulajdonosi köre bizonyítható módon valós többletfoglalkoztatási szándék nélkül, a támogatás megszerzése érdekében hozta létre a kérelmező vállalkozást, szüntette meg korábbi vállalkozását vagy hajtott végre létszám-átcsoportosítást a helyi vállalkozásai, illetve annak székhelyei, telephelyei között.

Nem nyújtható támogatás : a pénzügyi- és gazdasági válság kapcsán mezőgazdasági termelő vállalkozások részére a központi költségvetésből nyújtandó átmeneti állami támogatás igénybevételének eljárási szabályairól szóló 2/2010. (I. 14.) FVM rendelet 3.§ (5) bekezdése alapján.

Pályázni csak abban az esetben lehet, amennyiben a pályázó:

tervezett beruházását Dunaújváros közigazgatási területén belül valósítja meg.
Dunaújváros Megyei Jogú Város közigazgatási területén fekvő székhelyén és/vagy telephelyén a kérelemben meghatározott számban növelt meglévő átlagos korrigált statisztikai állományi létszámát a kérelem benyújtását követően legalább három éven keresztül fenntartja és betölti,
a beruházást a Támogatási Szerződés aláírását követő 3 hónapon belül elkezdi, és egy éven belül megvalósítja,  
legkésőbb a támogatási megállapodás valamennyi fél általi aláírásától számított 60 napon belül létrehozza és betölti az új álláshelyet,
üzleti tervében kellően alátámasztja a stabil piaci háttér meglétét,
meggyőzően bemutatja a tervezett tevékenység során bevezetésre kerülő technika, technológia korszerűségét, a szolgáltatás hasznosságát, a településen betöltött szerepét
a beruházás nettó – az ÁFA visszaigénylési jogosultsággal nem rendelkező pályázó esetében bruttó – bekerülési költségének legalább 25 %-át saját forrásból biztosítja, melybe az államháztartás alrendszereiből nyújtott támogatás, valamint a bankhitel nem számítható be,
a pályázatban megjelölt összegnél kevesebb támogatás megállapítása esetén kötelezettséget vállal arra, hogy

- a megvalósításhoz szükséges pénzügyi fedezet különbözetét pótolja, és a pályázatban szereplő beruházást változatlan formában megvalósítja vagy

- a beruházás megvalósítására vonatkozó tervét a rendelkezésre álló összegek figyelembevételével átdolgozza és csökkentett formában valósítja meg.

építési beruházás esetén rendelkezik az elvi hatósági engedélyekkel,
a kérelmet benyújtó vállalkozás vagy jogelődje székhelyét, illetve telephely megléte esetén telephelyét Dunaújváros Megyei Jogú Város közigazgatásiterületén nem szüntette meg, továbbá
a vidéki telephellyel is rendelkező vállalkozó a helyi foglalkoztatotti létszámát nem csökkentette oly módon, hogy ugyanakkor növelte a vidéki telephely vonatkozásában a statisztikai létszámot, illetve
az egyéni vállalkozók, családi gazdálkodók esetében az engedélyt nem adták vissza, illetve azt nem vonták be,
vállalja, hogy a támogatás iránti kérelemben foglaltaknak megfelelő meghatározott többletlétszám folytán keletkező új álláshelyet dunaújvárosi állandó lakóhellyel - ennek hiányában tartózkodási hellyel - rendelkező regisztrált munkanélküliek köréből tölti be. Amennyiben a Munkaügyi Központ Dunaújvárosi Kirendeltsége nem tud megfelelő - a benyújtott kérelemben előre meghatározott - képesítéssel rendelkező regisztrált munkanélkülit/álláskeresőt kiközvetíteni, a vállalkozás a többletlétszámot a nem regisztrált dunaújvárosi állandó lakóhellyel rendelkező munkanélküliek/álláskeresők köréből is betöltheti.

A pályázat kapcsán elszámolható költségek:

Az ingatlan- és technológiai fejlesztéshez kapcsolódó beruházások:

műszaki gépek beszerzése (új, vagy legfeljebb három éves) és / vagy
termeléshez, kereskedelemhez, szolgáltatáshoz kapcsolódó ingatlan vásárlása, építése, bővítése, fejlesztése,
termeléshez, kereskedelemhez, szolgáltatáshoz kapcsolódó ingatlan bérlése,
valamint a fentebb nevezett ingatlanok rendeltetésszerű használatának előfeltételét jelentő, jogszabályban nevesített (víz- és csatornahasználati, villamos-fejlesztési hozzájárulás, gázelosztó vezetékre vonatkozó hálózatfejlesztési) hozzájárulások vehetők figyelembe.

A támogatás keretében nem számolhatók el az alábbi költségek:

gépjárművek bekerülési értéke,
bérleti díjak, lízing költségek,
a beruházás megkezdéséhez (sikeres pályázatról kiértesítés) képest korábban használatba vett tárgyi eszköz bekerülési értéke, megkezdés előtt felmerült költségek.

A támogatás számításának alapja:

A fentebb megnevezett összes ÁFA nélküli költség. A támogatás csak abban az esetben igényelhető a beruházás ÁFA-t is tartalmazó összköltsége után, ha a támogatott vállalkozásnak a támogatásból finanszírozott beruházásával kapcsolatban nincs ÁFA visszaigénylési jogosultsága.

Pályázati dokumentáció:

A támogatás nyújtásának részletes feltételeit, a pályázat elkészítéséhez szükséges információkat, valamint a kötelezően kitöltendő, a pályázattal együtt benyújtandó dokumentumokat a pályázati felhívás, továbbá a pályázati útmutató és mellékletei tartalmazzák. A pályázati dokumentáció az Innopark Nkft. honlapjáról letölthető, valamint személyesen átvehető az Innopark Nkft. székhelyén.

A pályázaton való részvétellel, a pályázat elkészítésével kapcsolatban az Innopark Nkft. ad információt.
 
Címe, telefonszáma: Magyar út 106/b
                                   25/510-470
                                  www. innopark.hu

 

A pályázat benyújtásának módja, határidők:

A pályázatot az Innopark Nkft.-nek, mint döntés előkészítésében közreműködő és befogadó szerv segítőjének címezve, ”Munkahelyteremtő pályázat” jeligével ellátva,kell benyújtani 3 példányban (1 eredeti 2 másolat), és 1 db CD lemezen, magyar nyelven, a pályázati útmutatóban és mellékleteiben szereplő szempontok alapján, kizárólag a pályázati dokumentációban lévő adatlapok kitöltésével, amelyhez csatolni kell a pályázati útmutatóban megadott minták alapján összeállított nyilatkozatokat és dokumentumokat. Az adatlap sem tartalmában, sem alakjában nem változtatható meg. Ez elől kivételt képeznek a szövegdobozok, melyek mérete a beírt szöveg terjedelméhez igazodhat.

Az önkormányzat minden év szeptember 30-ig tesz közzé pályázati felhívást. A pályázat benyújtása minden év december 30-ig folyamatos.

A keret kimerülése esetén a pályázatok benyújtása és elbírálása a következő olyan évi, költségvetés végrehajtásáról szóló rendelet hatálybalépéséig szünetel, amely évre vonatkozó költségvetésről szóló rendelet tartalmaz rendelkezést a vállalkozások jelen rendelet szerinti munkahelyteremtő támogatását célzó keret elkülönítéséről. A pályázatot postai úton, tértivevényes küldeményként kell továbbítani. Ebben az esetben a benyújtás időpontjának a küldeményen szereplő – a pályázó által igazolható – postára adás dátuma számít.

Az Innopark Nkft.  – a formai hiánypótlást követő 15 munkanapon belül írásban értesíti pályázót arról, hogy a pályázat a vonatkozó jogszabályok előírásai, továbbá a pályázati feltételek alapján megfelel-e a támogatásra való jogosultsági feltételeknek. Ez az írásbeli értesítés kizárólag a pályázat formai megfelelőségét igazolja, nem jelenti a támogatás megítélését.

A beruházást a jogosultsági feltételeknek való megfelelésről szóló írásbeli értesítés átvételét követő naptól a pályázó saját kockázatára megkezdheti, azonban a támogatás oda nem ítélése, vagy csökkentett mértékben való odaítélése esetén kártérítésre nem tarthat igényt.

A formai szempontból hiányosnak minősülő pályázat esetében az Innopark Nkft.  egy alkalommal szólítja fel a pályázót arra, hogy a hiányosságot a felszólításról szóló értesítés átvételétől számított 8 munkanapon belül pótolja. Formai hiányosságnak kizárólag a pályázati adatlapok, nyilatkozatok valamelyik rovatának üresen hagyása, vagy az űrlaphoz csatolandó valamelyik adatlap, nyilatkozat, dokumentum hiánya számít. A hiánypótlást követően is formailag hiányosnak minősülő pályázat nem felel meg a támogatásra való jogosultsági feltételeknek. A jogosultsági feltételeknek nem megfelelő, azaz – az esetleges hiánypótlást követően is – formailag hiányos pályázatok esetében a 15 munkanapon belül írásban értesíti a pályázót az Innopark Nkft.  arról, hogy a pályázat nem felel meg a jogosultsági feltételeknek, és a pályázat elutasítására tesz javaslatot a döntéshozónak.

A pályázat elbírálása:

A pályázatok támogatásáról, a támogatás mértékéről, vagy a támogatási igény elutasításáról  Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzat Gazdasági és területfejlesztési bizottsága véleményének zárt ülésen történő kialakítását követően a polgármester a közgyűlés által átruházott hatáskörben dönt legkésőbb 15 napon belül.

A pályázat kiírásának kidolgozásában, illetve az alaki és formai követelmények ellenőrzésében, mint Közreműködő Szervezet az Innopark Nkft. vesz részt.

A támogatásban részesített pályázó nevét / megnevezését, a beruházás helyét és a megítélt támogatás összegét a döntést követően DMJV honlapján a pályázó külön hozzájárulása nélkül – haladéktalanul közzéteszi.

A rendelkezésre álló forrást meghaladó támogatási igény beérkezése esetén az igényeltnél kisebb összegű támogatás is odaítélhető, illetve a pályázat forráshiány miatt elutasítható.

Kisebb összegű támogatás odaítélése esetén a pályázónak a döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számított 8 munkanapon belül nyilatkoznia kell arról, hogy a beruházás megvalósításához szükséges pénzügyi fedezet különbözetét pótolva a beruházást változatlan formában, vagy a beruházási, üzleti, foglalkoztatási tervét a rendelkezésre álló források figyelembevételével átdolgozva valósítja meg.

A támogatás folyósítására a pályázónak DMJV Önkormányzatával a Közreműködő Szervezet, az Innopark Nkft. Bevonásával Támogatási Szerződést (továbbiakban szerződés) kell kötnie, amelyre a döntésről szóló értesítés kézhezvételétől számítva 30 nap áll rendelkezésre. Amennyiben a kedvezményezett mulasztásából e határidőt követő 30 napon belül nem jön létre a szerződés, a támogatási döntés érvényét veszti. A szerződés megkötésének feltételeit, illetve a szerződés mintáját a pályázati útmutató tartalmazza.

A támogatást a Támogatási Szerződés aláírása után az Innopark Nkft. Közreműködő Szervezet szakmai teljesítési igazolása mellett, a benyújtott eredeti számlák és a kifizetést igazoló dokumentumok alapján, forrás- és teljesítményarányosan a Számlavezető Bank folyósítja. A benyújtott számla alapján a beruházás elszámolható összköltségére a megállapított támogatási arány szerinti támogatás folyósítható, a szerződésben meghatározott összeg erejéig az Innopark Nkft. Közreműködő Szervezet állásfoglalása alapján. A számlák benyújtására negyedévenként van lehetőség, a Szerződés aláírásától számítva. A számlák valódiságát és jogosultságát az Innopark Nkft. Közreműködő Szervezet ellenőrzi és minősíti befogadásra alkalmasnak az Önkormányzat illetékes pénzügyekkel foglalkozó osztálya részére. Vitás esetben a Gazdasági és vagyongazdálkodási Bizottság bevonásával döntenek a befogadásról.

A jelen pályázati felhívás alapján benyújtásra kerülő pályázatot az útmutatóban és annak mellékleteiben, valamint a pályázati adatlapokon, nyilatkozatokban és dokumentumokban meghatározott részletes feltételek figyelembevételével kell kidolgozni.

A pályázati felhívás, az útmutató és mellékletei, valamint az adatlapok, nyilatkozatok és dokumentumok egymástól elválaszthatatlan szerves egységet képeznek, együttesen tartalmazzák a pályázáshoz szükséges összes feltételt.

A támogatás felhasználásának ellenőrzése:

A támogatás feltételeként vállalt kötelezettségek teljesítését az Innopark Nkft. Közreműködő Szervezet ellenőrzi.
Az ellenőrzésre jogosult szerv évente ellenőrzi az esetlegesen felmerült visszafizetési kötelezettségeket, ezek teljesítését.
A támogatásban részesült vállalkozás köteles biztosítani a az ellenőrzésre jogosultak részére az ellenőrzés lehetőségét, annak elvégzéséhez köteles adatot szolgáltatni, segítséget nyújtani.
A támogatott a statisztikai létszámra vonatkozóan köteles folyamatos nyilvántartást készíteni a foglalkoztatotti létszámról. A támogatott köteles írásbeli felhívás esetén a foglalkoztatotti adatokról azonnali tájékoztatást nyújtani az ellenőrzésre jogosult szerv részére.
A támogatott köteles olyan külön munkaügyi nyilvántartást vezetni – a támogatás futam idejére vonatkozóan -, mely ellenőrizhető módon, zárt rendszerben, a következőket tartalmazza: munkavállaló neve, személyi és születési adatai (szül. hely, idő, anyja neve, lakcíme), munkába állás időpontja, munkaügyi központ igazolása a kiközvetítésről. A Támogatott a többletlétszámra vonatkozó külön munkaügyi nyilvántartást negyedévente megküldi az ellenőrzésre jogosult szerv részére. Az ellenőrzésre jogosult szerv a megvalósult beruházást, illetőleg a többletlétszám meglétét jogosult a Támogatott telephelyén is ellenőrizni.

A visszatérítés szabályai:

Amennyiben a támogatott jogszabályi és szerződéses kötelezettségeinek nem tesz eleget, úgy  időtartam-, illetve létszámarányos visszatérítési kötelezettség terheli. Szerződésszegésnek minősül különösen, ha a támogatott a  nyilatkozatokban vállalt létszámbővítés, illetőleg annak fenntartására vonatkozó kötelezettségét nem teljesíti.
Abban az esetben, amennyiben ellenőrzés során megállapítható, hogy a megkötött támogatási szerződésben foglalt feltételeknek nem tett teljes mértékben eleget a támogatásban részesített vállalkozás, támogatott köteles a szabályos foglalkoztatás időtartamát és az 3 éves foglalkoztatási kötelezettség arányát figyelembe véve a szabályos foglalkoztatási időtartamra jutó arányos támogatási összegen felüli támogatási összeget visszatéríteni az Önkormányzat részére a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresével növelten (időtartam-arányos visszatérítési kötelezettség).
Az Önkormányzat a fenti visszatérítési kötelezettség fennállását minden támogatott vonatkozásában támogatott álláshelyenként külön vizsgálja, illetve jogszabály- vagy szerződésszegés esetén külön állapítja meg. Amennyiben a vállalt átlagos korrigált statisztikai létszámhoz képest 0,01 – 1 értékkel marad el az átlagos korrigált statisztikai létszám a vizsgált időszakban, úgy a támogatottnak 1 vállalt többlet-álláshely után kell teljesítenie visszatérítési kötelezettségét, valamint minden további egész számú érték meghaladása esetén a visszatérítési kötelezettség egy-egy további többlet-álláshely után járó támogatás összegével növekszik (pl. ennek megfelelően 1,01 értékelmaradás esetén 2 álláshely után kell teljesíteni a visszatérítési kötelezettséget) (létszámarányos visszatérítési kötelezettség).
Az a vállalkozás, amely a támogatást támogatást igénybe vette anélkül, hogy erre jogosult lett volna, illetve szerződésszegés esetén a támogatott köteles a támogatási értéket, illetve támogatási összeget a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresével növelt összegben az Önkormányzat felhívására egy összegben visszafizetni.
A visszatérítési kötelezettség teljesítésének határideje a kötelezettség fennállásának Önkormányzat általi megállapítását, illetőleg az erről szóló értesítés támogatott általi kézhezvételét követő 30 nap.

  • Frissítve: 2014. június 8.
  • Létrehozva: 2014. június 5.