Elektronikus nyomtatványok - Általános nyomtatványkitöltő programhoz

Segédlet a nyomtatványok kitöltéséhez:

Az elektronikus kapcsolattartásra, így az adóbevallásra, bejelentésre a kormányzati portálon keresztül az ügyfélkapu használatával van lehetőség mind magánszemélyek, mind jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet számára. A nem természetes személy adóalanyok esetében a szervezet által megjelölt jogi képviselettel rendelkezőnek kell regisztrált ügyfélkapuval bírnia, és ezen, magánszemély ügyfélkapuján keresztül nyílik lehetősége a szervezetnek az elektronikus kapcsolattartásra.

Az ügyfélkapu létrehozása az Okmányirodában történik. A regisztráció során a személyes megjelenés, valamint ennek folyamán létrehozott egyedi felhasználónév és jelszó biztosítja, hogy a későbbiekben kizárólag az ügyfél tud eljárási cselekményeket kezdeményezni az ügyfélkapu rendszerén keresztül.

Elektronikus nyomtatványbeküldést a NAV portáljáról letöltött és saját számítógépére telepített Általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogram segítségével tölthető ki és adható fel.

Mire van szükség a nyomtatvány kitöltéséhez?

  1. JAVA futtatókörnyezet legalább 1.6-os verziója (JRE6). - segítség a telepítéshez
  2. ÁNYK (Általános Nyomtatványkitöltő) keretprogram - segítség a telepítéshez
  3. Elektronikus nyomtatvány - lejjeb megtalálhatóak
  4. Regisztráció az ÜGYFÉLKAPU-hoz - segítség a regisztrációhoz
  • Frissítve: 2017. július 14.