Jelenlegi hely
Elektronikus nyomtatványok - Általános nyomtatványkitöltő programhoz
Segédlet a nyomtatványok kitöltéséhez:
Az elektronikus kapcsolattartásra, így az adóbevallásra, bejelentésre a kormányzati portálon keresztül az ügyfélkapu használatával van lehetőség mind magánszemélyek, mind jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet számára. A nem természetes személy adóalanyok esetében a szervezet által megjelölt jogi képviselettel rendelkezőnek kell regisztrált ügyfélkapuval bírnia, és ezen, magánszemély ügyfélkapuján keresztül nyílik lehetősége a szervezetnek az elektronikus kapcsolattartásra.
Az ügyfélkapu létrehozása az Okmányirodában történik. A regisztráció során a személyes megjelenés, valamint ennek folyamán létrehozott egyedi felhasználónév és jelszó biztosítja, hogy a későbbiekben kizárólag az ügyfél tud eljárási cselekményeket kezdeményezni az ügyfélkapu rendszerén keresztül.
Elektronikus nyomtatványbeküldést a NAV portáljáról letöltött és saját számítógépére telepített Általános nyomtatványkitöltő (ÁNYK) keretprogram segítségével tölthető ki és adható fel.
Mire van szükség a nyomtatvány kitöltéséhez?
- JAVA futtatókörnyezet legalább 1.6-os verziója (JRE6). - segítség a telepítéshez
- ÁNYK (Általános Nyomtatványkitöltő) keretprogram - segítség a telepítéshez
- Elektronikus nyomtatvány - lejjeb megtalálhatóak
- Regisztráció az ÜGYFÉLKAPU-hoz - segítség a regisztrációhoz