"Innovatív program fejlesztése Dunaújváros MJV Önkormányzatánál a rugalmasságot elősegítő életkörülmények létrehozása érdekében"

Hírkép: "Innovatív program fejlesztése Dunaújváros MJV Önkormányzatánál a rugalmasságot elősegítő életkörülmények létrehozása érdekében"

A Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszerében a Humán Erőforrás Programok Irányító Hatóságának vezetője Dunaújváros MJV Önkormányzatának a TÁMOP-2.4.5-12/3-2012-0017 kódszámú "Innovatív program fejlesztése Dunaújváros MJV Önkormányzatánál a rugalmasságot elősegítő életkörülmények létrehozása érdekében" című pályázati projektjét támogatásra érdemesnek ítélte.

A projekt konkrét céljai az alábbi három alcsoportba sorolhatóak:

  • Rugalmasabb szolgáltatások kialakítása
  • Emberközeli, az igényeknek jobban megfelelő nyitvatartási és ügyintézési idők kialakítása
  • A városban élő lakosság és az ott működő meghatározó intézmények közötti párbeszéd elősegítése

A létrehozni kívánt rendszer támogatja a lakosság és a helyi intézmények közötti párbeszédet, hiszen a társasházaknak kialakított közösségi oldal célja, hogy – Dunaújváros lakói és a helyi intézmények csatlakozásával, a szereplőknek szabad szerkesztési lehetőséget adva - segítse és megkönnyítse a háztartások életét, biztosítsa a háztartást és környezetét érintő megfelelő információáramlást, illetve lehetővé tegye az adminisztratív munkát igénylő feladatok korszerű, modern és gyors elvégzését interneten, intraneten keresztül egy helyről (pl.: időpont egyeztetés, bejelentkezés, hirdetőfal, levelezés, fórum, mérőóra állások rögzítése, stb.). Az egyedi bejelentkezés, időpontfoglalás az önkormányzati ügyintézéshez, egyszerűsíti a lakossági ügyintézést, illetve lerövidíti a várakozási időt. A nyitvatartási és ügyintézési idők és a szolgáltatások rugalmasabbá tételén keresztül hozzájárulnak a munka és a magánélet összeegyeztetésének megkönnyítéséhez, a „kényszerű” szabadságon vagy munkahelyről távol töltött órák számának csökkentéséhez. Továbbá a projekt célja egy olyan interaktív webes felület biztosítása a helyi szolgáltatók és lakosság kommunikációjának támogatására, amely a meghosszabbított nyitvatartáson, kapcsolattartáson keresztül elősegíti, hogy a lakosság a munka végzése mellett vásárolhasson, ügyeket intézzen online. A közbeszerzési eljárások lefolytatása folyamatban van. A szoftverfejlesztési munkák – a sikeres közbeszerzési eljárások lefolytatása után – várhatóan 2015. év májusában kezdődnek.

A cél olyan megoldások kidolgozása és bevezetése, amelyek megkönnyítik a munkahelyi és a magánéletbeli kötelezettségek összeegyeztetését, valamint segítik a munkavállalók és a vállalkozások alkalmazkodóképességét.

A projekt fizikai megvalósításának ideje: 2015. április 1. - 2015. október 31.

Széchenyi 2020

  • Frissítve: 2015. május 4.