Projektek a szolgáltató közigazgatásért
Lezárult a járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése és integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe. A projekteknek köszönhetően egységes központi informatikai rendszerek jöttek létre és elérhető közelségbe került az interaktív, virtuális ügyintézés bevezetése. A fejlesztések országszerte több mint 10 milliárd forintnyi uniós forrásból valósultak meg - tájékoztatott dr. Simon László kormánymegbízott a projektek záróeseményén. A megnyitót követően Unger József főosztályvezető-helyettes és dr. Kovács Péter járási hivatalvezető előadása hangzott el a megyei kormányhivatalban rendezett eseményen.
Magyarország Kormánya elindította „A járási hivatalok integrálása a kormányhivatalok ügyfélszolgálati rendszerébe” (EKOP-2.1.23) és „A járási hivatalok informatikai infrastruktúrájának fejlesztése” (EKOP-1.2.26) című, európai uniós forrásból finanszírozott, kiemelt projekteket, hogy a jogi és szervezeti háttér átalakításával együtt a fővárosi és megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése is megvalósuljon. A kormány célja a szolgáltató közigazgatás megteremtése. A hatékony- gyors - egyszerű ügyintézés biztosítása a lakóhelyhez közel, a járási hivatalokban, a kormányablakokban, valamint a kistelepüléseken települési ügysegédek útján. A két EKOP-projekt keretében, összesen több mint 10 milliárdforint értékben, valósult meg informatikai fejlesztés.
2015. év végéig országosan 242 helyszínen létesül kormányablak, a járásszékhelyeken, kerületekben, megyei jogú városokban, a jelentősebb településeken, egyes vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban. A kormányablakokban jelenleg közel 423 ügytípus intézhető, ez folyamatosan bővül, számuk 1000 fölé emelkedhet a következő esztendőben – hangsúlyozta október 16-ai megyei záró rendezvény előtti sajtótájékoztatón dr. Simon László kormánymegbízott.
Az Államreform 2. keretében a bürokráciacsökkentés programja újabb intézkedéseket vezetett be a hatékonyabb, rugalmasabb közigazgatás hatékonyabb közigazgatás érdekében. A Kormány a közeljövőben törvénycsomagot nyújt be az Országgyűlés elé, amelyben javaslatot tesz több közigazgatási hatósági eljárás díjának megszüntetésére. A törvénycsomag alapja az a lakossági konzultáció, amelynek során közel 400 ezer állampolgár nyilvánított véleményt. A fővárosi és megyei kormányhivatalok 1107 javaslatot tettek a hatósági eljárások egyszerűsítésére. A törvényjavaslat 110 törvény módosítását tartalmazza, amely segíti az állampolgárok és a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentését. A közigazgatási bürokráciacsökkentési törvényjavaslat négy irányvonala: az általános eljárási szabályok egyszerűsítése, az engedélyhez kötött tevékenységek körének csökkentése, ügyintézési határidők csökkentése, egyes hatósági ügyeket érintő, egyedi egyszerűsítési javaslatok.
A területi közigazgatás fejlesztéséhez nemcsak az ügyfélkiszolgáláshoz szükséges technikai feltételeket, hanem a központi szolgáltatásokat és az azokat kiszolgáló infrastruktúrát is fejleszteni kell. Ahhoz, hogy az ügyfélkiszolgálás szintjének növelése megvalósítható legyen, a két fejlesztési irányt egy időben, egymással párhuzamosan kell végrehajtani. Ezért az EKOP-1.2.26 és EKOP-2.1.23 projektek párhuzamosan kerültek végrehajtásra, és egymást kiegészítve szolgálják a területi közigazgatás teljes megújítását.
A megyei programzáró rendezvényt, a sajtótájékoztatót követően, dr. Simon László kormánymegbízott nyitotta meg. Ezután Unger József főosztályvezető-helyettes „A járási hivatalok informatikai és ügyfélszolgálati infrastruktúra-fejlesztésének eredményei Fejér megyében címmel tartott prezentációt, majd dr. Kovács Péter, a Dunaújvárosi Járási Hivatal vezetője „A dunaújvárosi kormányablak működésének tapasztalatai az infrastruktúra-fejlesztések hasznosulása tükrében” címmel tartott előadást.
((Fejér Megyei Kormányhivatal – fotós: M.-Kiss Anikó)