Tájékoztatás ebösszeírásról

Hírkép: Tájékoztatás ebösszeírásról

Dunaújváros Megyei Jogú Város területén az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 42/B. §-ának megfelelően 2017. szeptember elsejétől kerül ismét sor az ebek összeírására a jogszabályban meghatározott adattartalommal. A települési önkormányzat az ebösszeírás alapján az ebtartók által szolgáltatott adatokról helyi elektronikus nyilvántartást köteles vezetni, az állat tulajdonosai, tartója és más személyek jogainak, személyes biztonságának és tulajdonosának és tulajdonának védelme, valamint ebrendészeti és állatvédelmi feladatainak hatékony ellátása céljából. Tájékoztatjuk az ebtartókat, hogy Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata az ebösszeírás adatai alapján jelenleg nem tervezi az ebrendészeti hozzájárulás bevezetését. Az ebösszeíró adatlapok leadásának határideje: 2017. 12. 31.

TÁJÉKOZTATÁS

Dunaújváros Megyei Jogú Város területén az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 42/B. §-ának megfelelően 2017. szeptember elsejétől kerül ismét sor az ebek összeírására a jogszabályban meghatározott adattartalommal.

A települési önkormányzat az ebösszeírás alapján az ebtartók által szolgáltatott adatokról helyi elektronikus nyilvántartást köteles vezetni, az állat tulajdonosai, tartója és más személyek jogainak, személyes biztonságának és tulajdonosának és tulajdonának védelme, valamint ebrendészeti és állatvédelmi feladatainak hatékony ellátása céljából.

Az eb tulajdonosa, vagy az eb tartója az ebösszeíráskor köteles az adatlapon feltüntetett adatokat a települési önkormányzat rendelkezésére bocsátani (az adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztása állatvédelmi bírságot vonhat maga után).

Tájékoztatjuk az ebtartókat, hogy Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata az ebösszeírás adatai alapján jelenleg nem tervezi az ebrendészeti hozzájárulás bevezetését.

Az Ebösszeíró adatlap további példányai beszerezhetők a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési és Beruházási Osztályán (2400 Dunaújváros, Városháza tér 1. III. em. 313.), a Polgármesteri Hivatal portáján, illetve letölthetők az önkormányzati weboldalról a Nyomtatványok (https://dunaujvaros.hu/nyomtatvanyok - Városüzemeltetési és Beruházási Osztály) webhelyről illetve nyomtatással, fénymásolással sokszorosíthatók.

Az ebösszeíró adatlapot ebenként kell kitölteni és eljuttatni a Polgármesteri Hivatal részére az alábbi módokon:

  • Levélben postai úton az alábbi levélcímre: 2400 Dunaújváros, Városháza tér 1.
  • Hivatal portáján, illetve a Városüzemeltetési és Beruházási Osztályán leadható
  • Elektronikus úton (aláírva, majd scannelt formában) az ebosszeiras@pmh.dunanet.hu e-mail címre.

Az ebösszeíró adatlapok leadásának határideje: 2017. 12. 31.

Tájékoztatjuk továbbá az ebtartókat, hogy a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II.26.) Korm. rendelet 17/B. § (10) bekezdése szerint – 2013. január 1-től – a négy hónaposnál idősebb eb csak transzponderrel (chippel) megjelölve tartható, ezért szíveskedjenek a transzponderrel meg nem jelölt ebeket szolgáltató állatorvosnál megjelöltetni.

A transzponderrel már korábban megjelölt, ám az adatbázisban nem szereplő eb adatait az állat tartója köteles a szolgáltató állatorvossal az adatbázisban regisztráltatni. A regisztrált eb adatának megváltoztatása miatt történő adatmódosítás díjmentes.

Felhívjuk a figyelmet, hogy amennyiben 2017. 12. 31-ét követően az Ebösszeíró adatlapon szereplő adatokban változás állna be, továbbá amennyiben ezen időpont után kerül az eb a felügyelete alá az be kell jelenteni a Polgármesteri Hivatal részére, a változást követő 15 napon belül.

  • Frissítve: 2017. november 13.