Tájékoztató az építményadóban bekövetkezett adókötelezettséget érintő változások bejelentési határidejéről

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága szeretné felhívni a lakosság, az adózók és könyvelőik figyelmét, hogy az építményadóban fontos határidő közeleg, ugyanis azon adózók, tulajdonosok, haszonélvezők, akiknek az építményükkel kapcsolatosan bármilyen – adóztatást is érintő – változás történt 2017. évben, azt 2018. január 15-ig kell bejelenteniük önkormányzati adóhatóságunk felé.

A bejelentés módja ez évtől megváltozott, az adókötelezettséggel kapcsolatos változásokat az adóbevallást felváltó adatbejelentés formájában kell közölniük az érintetteknek.

Az adókötelezettség az év első napján fennálló állapot (2018. január 1.) szerint keletkezik. Így, ettől az időponttól nyílik meg a bejelentés teljesítésének kötelezettsége is, azaz az adóévet megelőző évben történt változásról az adóév első napját követő 15 napon belül kell a bejelentési kötelezettségnek eleget tenni. Az adókötelezettséget érintő változás lehet például: a vétel, eladás, öröklés, ajándék, csere, adókedvezmény igénybevételéhez való jogosultság változása, ingatlan lebontása, megszűnése, vagyoni értékű jog szerzése, vagyoni értékű jog megszűnése, jognyilatkozat megváltoztatása, alapterület változás, használatbavételi engedély megszerzése, lakcímváltozás, funkció vagy használati mód változása stb..

Fontos azt is tudni, hogy ingatlan adás-vétel esetén az eladót, és vevőt (szerző felet) egyaránt terheli adatbejelentési kötelezettség. Az eladó esetében a bejelentés benyújtásával kerül megszüntetésre az adókötelezettség az adott építmény vonatkozásában, míg a vevő esetében az adatbejelentése alapján állapítja meg adóhatóságunk az építményadót.

Önkormányzati Adóhatóság

  • Frissítve: 2018. január 10.