Újabb félrevezető írás jelent meg Dunaújvárosról

Hírkép: Újabb félrevezető írás jelent meg Dunaújvárosról

Több pontatlanságot is tartalmaz a Magyar Nemzet hétfőn, Dunaújvárosról megjelent cikke. A cáfolatokat alább közöljük:

  1. Nem igaz, hogy idén semmilyen támogatást nem kapnak az arra jogosult nyugdíjasok. A karácsonyi pénzt – várhatóan emelt összegben – ki fogja fizetni az Önkormányzat. Míg a fideszes vezetés idejében tízmilliós összeg ment felesleges adminisztrációs költségekre, addig a mostani városvezetés az embereknek adja a pénzt.
  2. Nem igaz, hogy 2 milliárd forint megtakarítása lett volna a városnak az átvételkor. Az említett összeg nem megtakarítás, hanem a működési kiadásokra fordítható összeg. Nagyságrendjét jól mutatja, hogy a 2019-es költségvetés-tervezet kiadási oldalának ez a 2 milliárd forint, alig 5 százalékát fedezi.
  3. A nyugdíjas támogatás plafonja nem 119.500 hanem 199.500 forint.
  4. Nem a köztisztviselők kaptak cafetéria-emelést, hanem a közalkalmazottak, így például az óvónők, védőnők, akik 36 ezer forinttal kapnak többet évente.
  5. A polgármester és az alpolgármesterek, pontosan ugyanannyit keresnek, mint az előző vezetés. Rajtuk kívül egyetlen egy képviselő fizetése sem éri el a 700 ezer forintot. Egy képviselő kap bruttó 448,800 forintot, a többiek 299,200 forint díjazásban részesülnek.
  6. Nem igaz, hogy az önkormányzat honlapján lévő SZMSZ ne tartalmazná a kabinetvezetői tisztséget. Ilyen tisztség a korábbi vezetés alatt is volt.
  7. Nem igaz, hogy az önkormányzat honlapján lévő SZMSZ ne tartalmazná a sajtószóvivői tisztséget. Ilyen tisztség a korábbi vezetés alatt is volt.
  8. Nem igaz, hogy 1,5 milliárdos hitelt kért volna a mostani városvezetés. Ezt a hitelt éppen a fideszes vezetők kérték, de a saját kormányuk nem adta ezt meg nekik. Ennek ellenére kampányberuházásaikra előre elköltötték ezt az 1500 millió forintot.
  9. A fideszes városvezetés által igényelt hitelből a Fidesz-kormány végül 778 millió forint felvételét engedélyezte (szemben a cikk szerinti 700 millióval).
  10. Nem igaz, hogy a Dunaferr támogatta a Jobbik kampányát.
  • Frissítve: 2020. január 14.