Március 1-től indul az új menetrend-még szükségesek finomhangolások

Hírkép: Március 1-től indul az új menetrend-még szükségesek finomhangolások

Március 1-től lép életbe az új autóbusz menetrend, amelynek köszönhetően a dunaújvárosi helyi autóbusz közlekedési hálózat jelentősen átalakul. Látható, hogy a kérdés nagyon sok dunaújvárosit érdekel, eddig több, mint 12 ezren nézték meg az új vonalakat. Az új menetrend nem titkolt célja, hogy minél többen használják az autóbusz közlekedést.

 

- 2020. áprilisa óta dolgozunk az új menetrenden. Választási ígéretünk volt, hogy megújítjuk Dunaújváros autóbusz közlekedését: március 1-jén ezt bebizonyítjuk. Több mint 1200 dunaújvárosi lakos véleményének figyelembe vételével készült el az új menetrend, amelyet múlt héten mutattunk be Szabó Zsolt alpolgármesterrel közösen. Nyolc nap alatt több mint 12 ezren nézték meg a város hivatalos weboldalán az újratervezett rendszer újdonságait – mondta el Tóth Kálmán, önkormányzati képviselő.

A városlakók visszajelzéseit illetően kiemelte, hogy ez a menetrend arról szól, hogy összekapcsolja a városrészeket, és, hogy a korábbinál átláthatóbban működjön.

- Egy teljesen új rendszerről van szó, amelyet még szokniuk kell a lakóknak. Például a körjáratok helyett ellenjáratok közlekednek, ezért arra is figyelni kell, hogy az út melyik oldalán szállunk a buszra. Az elkövetkezendő időszakban minden buszmegállóba kikerülnek majd az egyvonalas térképek, amelyeknek köszönhetően egyszerűbb, átláthatóbb lesz a buszok közlekedése. Nem titkolt célunk, hogy  idővel egyre többen döntsenek a közösségi közlekedés mellett Dunaújvárosban.

- Természetesen olyan menetrend nem tud készülni, amely mindenkinek jó. 1200 városlakó véleményének figyelembevételével a lehető legjobb menetrend készült el – ezt már Medgyesi Miklós, az önkormányzat sajtószóvivője mondta. Mint mondta: mindenkit arra biztat, hogy alaposan nézze át az új menetrendet, amellyel kapcsolatban még szükség van finomhangolásokra.

- Az új menetrendet illetően egy komplex megoldásban gondolkodtunk, ezt viszont csak átszállásokkal lehet elérni. Ilyen volt a régi rendszerben is, de ez teljesen átláthatatlan volt. 22 vonal volt, téli-nyári, hétvégi-hétköznapi menetrenddel, sőt sokszor még ezeken belül is voltak további kivételek. Ez most mind-mind megszűnt, egy letisztult, átlátható menetrend készült el, ahol ugyan át kell szállni, de így minden városrész könnyen és gyorsan elérhető. A törzshálózatok menetrendi teljesítménye 100.000 kilométerrel lesz több, vagyis ennyivel többet használhatják a dunaújvárosiak a buszokat, azt hiszem ez magáért beszél. Bízunk benne, hogy egyre többen térnek vissza az autóbusz használathoz ennek köszönhetően.

 

  • Frissítve: 2021. február 19.