Helyfoglaló roncsok helyett újabb parkolóhelyek
A lakosság körében az egyik leggyakoribb probléma az elhagyatott autók jelenléte, amely csúfítja köztereinket. Ezeknek az autóknak az elszállítását kezdte meg az önkormányzat 2019-ben.
Azóta több tucat parkolóhely szabadult fel, és a tervek szerint az akció jövőre is folytatódik. A legutóbbi, novemberi akció során 12 autót szállítottak el a szakemberek.
Az elhagyott autók ügye igencsak az egyik legbosszantóbb jelenség városunkban, hiszen amellett, hogy akár évekig is foglalhatnak egy-egyértékes parkolóhelyet, esztétikailag is rombolják az utcaképet.
Pásti Norbert, az önkormányzat közterület-felügyelő ügyintézőjének tapasztalatai szerint, a tulajdonosok sokszor nem foglalkoznak azzal, hogy az adott közterületen egyáltalán szabályosan tárolják-e járművüket.
Hiszen van olyan például, amely amellett, hogy láthatóan használaton kívüli, rendszámmal, de lejárt műszaki vizsgával várakozik; és van, amelyik rendszám nélkül, de üzemképtelenül várakozik, míg egyes járműveknek már csak a roncsát láthatjuk.
– A gépjárműelhagyásoknak számos oka lehet, de azt fontos tudni, hogy egy-egy autó elszállítása rendkívül költséges: egyenként több, mint százezer forintos tételről beszélünk, hiszen ez a költség magában foglalja a 6 hónap felelős tárolást is.
Mint azt Pásti Norbert elmondta: 2022-ben összesen 26 db autót szállított el az önkormányzat, és mintegy 80 felszólítást küldött, illetve tett ki az autókra. Jelenleg 25 darab autót figyelnek.
– Az a tapasztalat, hogy a felszólítások hatására a gépjárművek nagyobb része eltűnik a közterületekről, a maradéknak pedig megkezdődik az elszállítása. Általában lakossági bejelentés alapján értesülnek az önkormányzat munkatársai a problémáról. Ellenőrzik a bejelentett autót és amennyiben azon nem található rendszám, az elszállítás akár már 10 nap után lehetséges.
Amennyiben van rendszám, de nincs rajta érvényes műszaki engedély, a tulajdonosnak 30 napja van pótolni azt, majd felszólítást követően még 15 napot kap eleget tenni a kérésnek.- ismertette a folyamatot.
Az akcióban tehát hatalmas segítséget jelent a lakosság aktív részvétele is. Aki elhagyatott autót lát, kérjük, hogy a sajto@dunaujvaros.hu email címre küldje el a gépjármű adatait:
- rendszámot
- színt
- típust
- a pontos címet
- valamint képeket.
Amint az anyagi feltételek teljesülnek, az önkormányzat folytatja a bejelentett autók elszállítását.
Az elszállított autók és a még a közterületeken lévő, de már bejelentett autók adatait itt tekinthetik meg: https://dunaujvaros.hu/kozteruleti_gepjarmu_elszallitas