225 millió forintot nyert városunk a DIMOP Plusz pályázaton
Örömteli hírt jelentett be a legutóbbi sajtótájékoztató alkalmával Pintér Tamás polgármester és Szabó Zsolt gazdasági és koordinációs ügyekért felelős alpolgármester. A DIMOP Plusz-2.1.1 konstrukció keretében pályázott és nyert Dunaújváros.
- A projekt energiamenedzsment rendszer kiépítéséről szól intézményeinkben.
- Ez a pályázat 100 % -os támogatottságú. Hamarosan megtörténik a Támogatási Szerződés aláírása, sor kerül az összeg kiutalására, a projekt indulására.
- Pintér Tamás polgármester szerint az energiaválság rámutatott arra, hogy szükség van tudatos energiagazdálkodásra: épületek hőszigetelése, korszerűsített nyílászárók, megújuló energiaforrások, napelemek szerepe növekszik. És meg kell ragadnunk minden lehetőséget a takarékosságra.
- Ez a rendszer energiafogyasztási adatokat gyűjt, feldolgoz és elemez. Az energiafogyasztását 90-nél több mérési ponton keresztül montírozza és intézkedéseket fogalmaz meg.
- A rendszer alkalmas villamos energia-, víz-, gáz- és hőenergia-felhasználás mérésére. Az eredmény pedig: csökkenő rezsiköltségek
- Az energiamegtakarítás révén az önkormányzat évi több tízmillió forintos kiadáscsökkenést érhet el.
- Szabó Zsolt gazdasági alpolgármester szerint a legérthetőbben fogalmazva az intézményi rendszerünk energiafelhasználásából a legjobbat fogjuk tudni kihozni a DIMOP Plusz-2.1.1 projektnek köszönhetően.
- A projekt megvalósítása konzorciumi formában történik. A konzorcium tagjai: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint főpályázó, valamint négy 100%-ban önkormányzati tulajdonú intézmény – a DVG Dunaújvárosi Vagyonkezelő Zrt., az Egyesített Szociális Intézmény és Árpád-házi Szent Erzsébet Idősek Otthona, az Egészségmegőrzési Központ, és a Dunaújvárosi Óvoda. Mindegyik tagintézmény hosszú távú tapasztalatokkal rendelkezik közintézményi működtetésben, energiafelhasználásban és pályázati együttműködésben.
- A kiépítendő rendszerhez modern mérő-, érzékelő- és adatátviteli eszközök beszerzése és telepítése történik, amelyek a kiválasztott épületek fő energiafogyasztási pontjain kerülnek elhelyezésre. Az eszközök által gyűjtött adatokat egy központi, felhasználóbarát energiamenedzsment szoftver kezeli, amely támogatja az energiahatékonysági intézkedések meghozatalát, és lehetőséget ad beavatkozásra is.
- A rendszer képes adatokat továbbítani a Központi Energia Platform (KEP) felé, illetve integrálható a már meglévő napelemes rendszerek (pl. József Attila Könyvtár, Zengő-Bongó Bölcsőde, Idősek Otthona) termelési adataival is, így a projekt teljeskörű, jövőálló energetikai megoldást nyújt.
- A projekt során az energiafogyasztás optimalizálása mellett kiemelt figyelmet kap a szemléletformálás is: energiatudatos működést támogató tananyag készül, amely az intézmények dolgozóit és közvetetten a lakosságot is bevonja a változásba.
- A projekt eredményeként Dunaújváros egy modern, digitálisan vezérelt energiamenedzsment rendszerrel bővül, amely mérhető módon csökkenti az önkormányzati intézmények energiafelhasználását és üvegházhatásúgáz-kibocsátását. A várható előnyök között szerepel az önkormányzati rezsiköltségek mérséklése, az intézményi komfortérzet javulása, a környezetterhelés csökkenése, az energiatudatos városi működés kialakulása és a város digitális kapacitásának növelése.