Rideg István
Rideg István tizennégy éve a Dunaújvárosi Petőfi Sándor Általános Iskola intézményvezetője. Vezetői pályázatának mottója: ,,Az iskola ereje nem a falakban van".
Rideg István a Ho Si Minh Tanárképző Főiskola földrajz-biológia szakán folytatta pedagógiai tanulmányait. Első diplomáját 1979-ben kapta meg Egerben. 2005-ben a Budapesti Műszaki Egyetem Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- es Társadalomtudományi Karán lett szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető. Pályáját a József Attila Általános Iskolában kezdte Dunaújvárosban, később a város Gárdonyi Géza Általános Iskolájában tanított. Szaktanárként, osztályfőnökként, munkaközösség-vezetőként, majd iskolavezetőként összesen 42 év szakmai-pedagógiai munkát fordított a gyermekek oktatására-nevelésére.
Munkájában komoly szerepet kap az intézménymenedzselés és a kezdeményező tevékenység. Folyamatos fejlesztésre törekszik a külső kapcsolatok építésében, az iskola érdekeinek védelmében, a PR munkában, az eredmények elérésében es megismertetésében.
Vezetői programjában számos törekvést valósított meg a tanulói integráció, a hátránykompenzáció és a tehetséggondozás érdekében.
Vendégtanulói jogviszonyban számos gyermek részleges integrációját valósította meg öt tanéven keresztül. Kezdeti integrációs törekvései eredményeként az iskolában növekedni kezdett a sajátos nevelési igényű és beilleszkedési tanulási magatartási nehézségekkel küzdő tanulók száma.
2013-tól saját gyógypedagógus álláshellyel és utazó gyógypedagógusokkal szervezi meg tanítványaink habilitációját, gondozását, fejlesztését. Jelenleg mar több mint száz különleges bánásmódot igénylő tanulót oktatunk intézményünkben, teljes integrációban. A gyermekek oktatási-nevelési folyamatát két saját gyógypedagógus, két fejlesztőpedagógus, iskolapszichológus, szociális segítő munkatárs, három pedagógiai asszisztens, utazó logopédus és konduktor segíti. Vezetésével a nevelőtestület minden évben fejlesztési tervet készít es teljesít a lemorzsolódási veszély megelőzése és csökkentése érdekében.
A tehetséggondozás érdekében bővítette az iskola eszközparkját. Egy kihasználatlan helyiségből tornaszobát építtetett az iskolai alapítvány es egy helyi sportszövetség támogatásával. Vezetői programjával támogatja a különböző sportok jelenlétét a mindennapos testnevelés órákon (úszás, kosárlabda, kézilabda, birkózás), valamint sakk tehetségfejlesztő foglalkozásokat szervez hivatásos sakkoktató megbízásával.
A kollegákkal, gyerekekkel való mindennapi munka földrajz-biológia szakos tanárként is örömmel tölti el, bíznak benne, megbecsülik a munkáját. A szülői szervezettel szoros kapcsolatot ápol.