Jelenlegi hely
A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése – ÁROP 1.A.2 – Dunaújváros 2008
Államreform Operatív Program keretén belül a polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése ÁROP 1.A.2/B „A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése – ÁROP 1.A.2 – Dunaújváros 2008”, pályázat kódszáma: ÁROP–1.A.2/B–2008-0019.
A projekt 2009. augusztus 1-jén indult, várható befejezése 2011. január 28.
Elnyert támogatás összege: 36 090 000 Ft
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának szervezetfejlesztéséhez, hatékonyabb, átláthatóbb működéséhez kívánja a Nemzeti Fejlesztési Tervben meghirdetett „A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése” pályázati lehetőséget igénybe venni. A projekt végrehajtása hatékonyabb ügymenet szervezését teszi lehetővé, gazdaságosabb működtetés takarékosabb hivatalt eredményez, képzettebb munkatársak, elégedettebb ügyfelek állnak jövőben kapcsolatban a hivatallal.
Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal e pályázattal kívánja jelenlegi szervezeti struktúráját, működési hatékonyságát fokozni.
A hivatal szervezetfejlesztéséhez szükséges egy tervszerűen kidolgozott, az intézmény egészére vonatkozó, a vezetőség részéről kezdeményezett koncepciót megvalósítani. Az önkormányzatoknak is szükséges időnként megújulni, modernizálni önmagunkat, hogy a kor kihívásainak megfeleljenek. Ezért elengedhetetlen, hogy költségtakarékosabb, hatékonyabb, környezet barátibb, ügyfél barátibb – és orientáltabb legyen a fejlesztés során létrejövő hivatal. A minőségi közszolgáltatások megvalósítása e fejlesztés segítségével megszülethet, mivel hivatalunk mindig is törekedett a kor kívánalmainak megfelelni, például bevezette az ISO 9001 – 2000 minőségbiztosítási rendszert. A pályázat során elsajátított kompetenciákat a hivatal munkatársai hosszú távon az önkormányzat rendelkezésére bocsáthatják.
A pályázat létrejöttével a szervezeten belüli eljárások száma a 2010-re 7-re fog növekedni, átalakításra kerülő önkormányzati eljárások száma 2010-re 4-re emelkedik.
A Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzat Hivatalának szervezetfejlesztése a hivatal valamennyi köztisztviselőjét pozitívan érinti, mivel a létrejövő „termék” közvetlenül vagy közvetve mindenkit érint. Tovább közvetett módon az ügyfeleket, a város
Képzésben részesül hivatalunk számos köztisztviselője, valamint az önkormányzat által fenntartott intézmények vezetői.
A projekt során 6 szervezetfejlesztést elősegítő, multiplikálható tanulmány készül, a projektnek köszönhetően 4 sztenderdizált, előzetes biztosításon alapuló folyamat kerül kialakításra.
A projektnek létrejöttével a Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzatához tartozó intézmények és a hivatal közötti kapcsolattartás rendszere jelentősen javulhat.
Számszerűsíthető eredmények:
- Szervezetfejlesztést segítő, multiplikálható tanulmányok száma:4
- Átalakított szervezeten belüli eljárások száma:4
- Képzettek száma:106 fő(+25),a szervezetfejlesztési stratégia által érintett főállású munkavállalók aránya:40%
- Hivatal által felügyelt intézmények közül azok aránya, melyekkel való kapcsolattartás módjára a projekt kiterjed:100%
Közvetlen és közvetett célok:
- Képzések szervezése és lebonyolítása
- Szervezetfejlesztési szakértői tanácsadás igénybevétele
- Szervezeti struktúra átalakítása
- Pénzügyi program kiterjesztése az önkormányzat egészére
- Az új szervezet problémamegoldó képességének fejlesztése, az információáramlás megfelelő szintű áramlásának biztosítása
- A hatékony munkavégzés elősegítése, a munkatársaktól elvárható alkalmazkodóképesség segítése és ezekkel összefüggésben a munkavégzés során a rugalmasság növelése
- Az egyes folyamatokba való jobb belelátás, a mechanikus működés kiiktatása,a rendszerek jobb, rugalmasabb működése feltételeinek megteremtése
- A szervezeti szintek közötti összhang megteremtése, folyamatos fejlesztése
- Átláthatóbb működés feltételeinek megteremtése
- A szervezet és benne a munkavállalók folyamatos kontrollálása; a különböző szolgáltatások elektronizáltságának folyamatos fejlesztése
A projekt szakmai megvalósítását közbeszerzési eljárás során kiválasztott AAM Vezető Tanácsadó Zrt. végezte el.
Projekt Alapító Dokumentum:
Tanulmányok:
- Tanulmány 1
- Tanulmány 2
- Tanulmány 2, 5.11 mell. Stakeholder elemzés egysz. módszertani útmutató
- Tanulmány 3
- Tanulmány 4
- Tanulmány 5
- Tanulmány 6
Sajtó:
- Önkormányzat: Hatékonyabb hivatal, elégedettebb ügyfelek - újságcikk
- ÁROP Pályázat - Újságcikk
- ÁROP Pályázat - Újságcikk
Dokumentumok:
- A Polgármesteri Hivatalok Szervezetfejlesztése - ÁROP 1.A.2 - Dunaújváros 2008
- A Polgármesteri Hivatalok Szervezetfejlesztése - ÁROP 1.A.2 - Dunaújváros 2008 - összesített - Megvalósuló tevékenységek és szol
- A Polgármesteri Hivatalok Szervezetfejlesztése - ÁROP 1.A.2 - Dunaújváros 2008 - összesített - Megvalósult tevékenységek és szol
- A Polgármesteri Hivatalok Szervezetfejlesztése - ÁROP 1.A.2 - Dunaújváros 2008 - banner
- A Polgármesteri Hivatalok Szervezetfejlesztése – ÁROP 1.A.2 – Dunaújváros 2008
- Megvalósuló tevékenységek és szolgáltatások
- Megvalósuló tevékenységek és szolgáltatások II.