Jelenlegi hely
Fejér Megyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztály
Földhivatali Osztály 2.
Székhelye: |
2400 Dunaújváros, Szórád Márton út 39. I. emelet |
Osztályvezető: |
Burkovics Attila |
Telefon: |
25/795-720, 25/795-738 Ügyfélfogadási időben: 25/795-739, 25/795-740 |
E-mail: |
Ügyfélfogadási idő:
- Hétfő: 8:00 – 12:00 óra és 13:00 – 15:00 óra
- Kedd: nincs ügyfélfogadás
- Szerda: 8:00 – 12:00 óra és 13:00 – 15:00 óra
- Csütörtök: 8:00 – 11:00 óra ügyvédek és kamarai tagok részére
- Péntek: 8:00 – 11:00 óra
A hivatalhoz tartozó települések: Adony, Baracs, Beloiannisz, Besnyő, Daruszentmiklós, Dunaújváros, Előszállás, Iváncsa, Kisapostag, Kulcs, Mezőfalva, Nagykarácsony, Nagyvenyim, Perkáta, Pusztaszabolcs, Rácalmás.
A Földhivatal feladatai
Ingatlan-nyilvántartási szakterület
- Feladatkörébe tartozik a tulajdoni lapot érintő valamennyi ügy intézése függetlenül attól, hogy nyilvántartott adatokban, bejegyzett jogok, feljegyzett tények tekintetében történt-e a változás.
- Az ingatlan-nyilvántartás vezetése kérelemre, megkeresésre, jogszabályban meghatározott esetekben hivatalból történik. A nyilvántartást minden földhivatalban számítógépen vezetik.
- A változásvezetés során, a tulajdoni lapon történt bejegyzésről (törlésről) - azaz az ingatlanhoz fűződő jogok, tények megváltoztatásáról - az ügyintéző határozatot hoz, amit megküld az ügyfélnek.
- Feladata a bejelentett változások alapján, a tulajdoni lapon szereplő személyi és cégadatok karbantartása.
- Adatszolgáltatás az ingatlan-nyilvántartási adatokról a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően
Földmérési szakterület
- Alapfeladata az ingatlan-nyilvántartást érintő földmérési feladatok ellátása, elsősorban az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázist érintő változások előzetes és végleges vezetése.
- Adatszolgáltatás az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisból, vízszintes és magassági alappontokról
- Kiemelt hatósági feladata a földmérő vállalkozások által készített, az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis tartalmát érintő földmérési munkák vizsgálata és záradékolása.
- Részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetése körében felmerülő földmérési feladatok
- Földmérési tárgyú kérelmek, panaszok kivizsgálása
- Telekalakítási engedélyezési eljárás, egyesített telekalakítási engedélyezési eljárás lefolytatása
Földügyi szakterület
- Munkája során elsődleges feladata a termőföld minősítése, védelme, a termőföld rendeltetésszerű használatának hatósági ellenőrzése, más célú hasznosítás engedélyezése és az engedély nélküli hasznosítás felderítése és szankcionálása.
- Földhasználati-nyilvántartás vezetése
- Művelési ágban végrehajtott változások ellenőrzése
- Talajosztályozási térképek vezetése
- Adatszolgáltatás a termőföldek művelési ágáról, minőségi osztályáról
- Parlagfű elleni közérdekű védekezés körében külterületi ingatlanok helyszíni ellenőrzése
- Földhasználati szerződések hatósági jóváhagyására irányuló eljárás lefolytatása. A földművesek, mezőgazdasági termelőszervezetek és mezőgazdasági üzemközpontok nyilvántartásának vezetése
Ügyfélszolgálat, adatszolgáltatás
- A földhivatalban ügyfélszolgálat működik, melynek feladata – mindhárom szakterület vonatkozásában - a beadványok átvétele, az ügyfelek részére történő adatszolgáltatás.
További információk, aktualitások, nyomtatványok megtalálhatók a Földügyi Szakigazgatás hivatalos honlapján: www.foldhivatal.hu