Jelenlegi hely
Tájékoztató a koronavírus és ügyfélfogadás kapcsán
A koronavírus járvány megelőzése érdekében változott az ügyfélfogadás és az ügyintézés rendje!
Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata számára mindenkor kiemelt fontosságú az adózók érdeke, így a koronavírus kapcsán kialakult helyzetre tekintettel elsődleges szempontnak tartjuk ügyfeleink egészségének és életének megóvását.
Önkormányzati adóhatóságunk folyamatosan azon munkálkodik, hogy minden adózó továbbra is megkapja a szükséges segítséget. Adózóink biztonsága érdekében adóhatóságunk úgy döntött, hogy a járvány elmúltáig, a postai sorban állás elkerülése érdekében küldeményeinket normál levélként küldjük ki. Ugyanakkor a rendkívüli állapot ellenére is kötelesek vagyunk betartani a jogszabályokban foglalt eljárási szabályokat, rendelkezéseket. Ebből adódóan azokban az ügyekben, melyekhez joghatás fűződik nem áll módunkban eltekinteni a küldemény tértivevényesen történő kézbesítésétől. Abban az esetben, ha Ön ezt nem tudja átvenni otthonában, nem szükséges a postára befáradnia. Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény 79. § (2) bekezdés b) pontjában foglalt kézbesítési szabályok értelmében ugyanis az adózó vagy képviselője adóhatósághoz bejelentett címére feladott adóhatósági iratot a postai kézbesítés második megkísérlését követő ötödik munkanapon kézbesítettnek kell tekinteni, ha az adóhatósági iratot a posta „nem kereste” jelzéssel küldte vissza az adóhatóságnak.
Amennyiben Ön postai csekket kapott, úgy kérjük, lehetőség szerint otthonról átutalással, vagy az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül, internetes felületen történő bankkártyás fizetéssel tegyen eleget fizetési kötelezettségének. Az elektronikus fizetés az E-önkormányzat portál (továbbiakban: OHP) weboldalon kezdeményezhető, mely a következő címeken érhető el:
Az internetes vásárlásra alkalmas bankkártyával rendelkező természetes személy adózó fizetési kötelezettségeinek kényelmesen, otthonában is eleget tehet a készpénz-átutalási megbízáson (csekken) található QR-kód – iCsekk mobilfizetési alkalmazás segítségével történő – beolvasásával.
Kérjük, hogy a járvány megszűnéséig adóügyeit szíveskedjen elektronikus úton, ügyfélkapun keresztül intézni.
A veszélyhelyzetre tekintettel önkormányzati adóügyekben a személyes ügyfélfogadás szerdánként 8-12 óra és 13-16 óra között van. Az ügyfélfogadás helyszíne a hivatal díszterme. Az ügyintézők kizárólag azokat az ügyfeleket fogadják, akiknek ügyét nem lehet elektronikus úton elintézni.
Amennyiben adóügyekben szeretne információt, felvilágosítást kapni, elsősorban használja az OHP felületet, illetve honlapunkat, mely a https://dunaujvaros.hu/adohatosag linken érhető el.
Azokban az ügyekben, melyekre adóhatóságunk nyomtatványt nem rendszeresített, illetve az E-önkormányzat portálon űrlapot nem publikált, az Általános célú elektronikus kérelem űrlap (e-Papír) szolgáltatáson keresztül van mód adóügyek intézésére. Az e-Papír szolgáltatás igénybe vételére azonban kizárólag azon ügyekben van lehetőség, melyekhez nem áll rendelkezésre az ÁNYK keretrendszerben alkalmazható elektronikus űrlap, vagy az E-önkormányzat portál felületén nem található. Az e-Papír felület a https://epapir.gov.hu/ linken érhető el.
A járvány megszűnéséig lehetőség van elektronikus levélben is érdeklődni, az itt feltett kérdésekre néhány napon belül választ kap.
Ha információra van szüksége készséggel állunk az Ön rendelkezésére, azonban felhívjuk szíves figyelmét, hogy ügyintézőink feladataikat otthonukban, távmunka keretében látják el, az irodában csak ügyeleti jelleggel tartózkodnak. A munkatársak az adózók nevének kezdőbetűje szerinti leosztás alapján végzik feladataikat, erről https://dunaujvaros.hu/adohatosag linken talál részletes leírást, valamint email elérhetőséget, hogy az Ön ügyében mely ügyintézőt célszerű keresni.
Köszönjük szíves megértését és türelmét.
Jó egészséget kívánunk Önnek és családjának!