M8-M4 tanácskozás

Még el sem készült az M6-os autópálya, ám nekünk dunaújvárosiaknak már a jövő beruházásain kell gondolkodnunk. A következő nagy feladat az M8-as út mielőbbi megépítése. A megvalósításban nem egyedül vagyunk érdekeltek.
Arról ma már szerencsére nem kell senkit sem meggyőzni, hogy az infrastrukturális beruházásoknak milyen hozadéka is van. Éppen ezért, még az M6-os autópálya Dunaújváros-Érd szakaszának befejezése előtt tovább kell gondolkodni, illetve minden lehetséges eszközzel elősegíteni az M8-as sztráda megvalósítását. Ezért is alakult meg a „8-as” Fűút Térségi Fejlesztési Tanácsa, és ezért is lobbiznak az érintett települések képviselői is. Március 8-án Dunaújvárosban szakmai megbeszélés keretében találkoztak és egyeztettek politikusok, szakemberek, hogy a 2007-2013-as Európai Uniós időszakban megvalósítandó fejlesztések előkészítését összehangolják.
Az M8-as gyorsforgalmi út Rábafüzes-Szolnok szakasza és az M4-es Szolnok-magyar-román határ szakasza előkészítésére vonatkozó együttműködési megállapodás aláírására 2005. július 21-én, Budapesten került sor. A megállapodásban foglaltak végrehajtása keretében 2005. november 2-ai, szolnoki tanácskozás és a november 23-ai, budapesti egyeztetés alapján összeállításra került a gyorsforgalmi utak megvalósításának megyék által javasolt ütemezése, melyet a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium is megkapott.
Időközben megkezdődött a gyorsforgalmi úthálózat és főúthálózat kiemelt beruházásainak hosszú távú fejlesztési programját tartalmazó dokumentum egyeztetése. Az Országgyűlés még decemberében elfogadta azt a törvényt, amely az ország gyorsforgalmi közúthálózatának közérdekűségéről és fejlesztéséről szóló korábbi törvényt módosította. Ez rögzíti a megvalósuló beruházásokat és az előkészítés alatt lévő fejlesztéseket.
Dr. Kálmán András polgármester, illetve mint az M8 Térségi Fejlesztési Tanács elnöke az ülésen kiemelte, hogy a szolnoki tanácskozás elindított egy olyan folyamatot, ami az érintettek együttműködéséről, a párbeszédről szól. Az M8 és az M4 autópályák megépítése nem csak az érintettek nagy álma – fogalmazott a polgármester, hanem az egész országé. Ez lesz az első olyan útépítés, ami oldja a Budapest központúságot, illetve egy olyan kelet-nyugati irányú folyosó nyílik meg, ami túlnő a hazai érdekeken is.
 

módosítva
2019. október. 25.

facebook megosztás