Jelenlegi hely
Személyügyi Osztály
Osztályvezető: | Dr. Rontó Mónika |
Helye: | 2400, Dunaújváros, Városháza tér 1. Polgármesteri Hivatal, „A” épület, IV. emelet, 401. iroda |
Telefon: | 06-25/ 544-259 |
E-mail: | ronto.monika@dunaujvaros.hu |
A Személyügyi Osztály feladatai:
Személyi feladatok körében:
- Közreműködik a tisztségviselők (polgármester, alpolgármesterek) jegyző, aljegyző munkafeltételeinek biztosításában, szervezi, koordinálja munkájukat közvetlenül segítő feladatokat.
- Szervezi a polgármesteri munkát közvetlenül segítő feladatokat.
- Figyelemmel kíséri az előjegyzett programokat, gondoskodik a polgármester utasításainak megfelelően a reprezentációs igények teljesítéséről.
Személyügyi feladatok körében:
- Ellátja a közgyűlés, a polgármester és a jegyző hatáskörébe tartozó munkáltatói jogok gyakorlásával kapcsolatos munkáltatói intézkedések előkészítését az alábbi tárgykörökben:
- kinevezés, annak módosítása, átsorolás, illetményváltozás, munkaszerződés kötése, módosítása,
- jubileumi jutalom,
- jogviszony megszűnése, megszüntetése,
- rendkívüli munkavégzés, helyettesítés,
- összeférhetetlenség,
- fegyelmi eljárás megindítása,
- egyéb munkáltatói juttatások,
- tanulmányi szerződés.
- Személyi ügyekben előkészíti közgyűlési előterjesztéseket, egyeztetések folytat le.
- Közszolgálati és egyéb, az osztály feladatkörébe tartozó szabályzatokat készít elő, javaslatot tesz a módosításukra.
- Kezeli a személyi anyagokat, nyilvántartásokat.
- Előkészíti és lebonyolítja a pályázatokat, álláshirdetéseket.
- Közreműködik a vagyonnyilatkozat-tételi eljárás lefolytatásában, a munkáltatói intézkedések előkészítésében, nyilatkozatok átvételében.
- Kezeli a közszolgálati teljesítményértékelési rendszert (TÉR).
- Elkészíti és továbbítja a KÖZSTAT jelentéseket.
- Nyilvántartja a vizsgakötelezettségeket és szervezi a Kormányhivatal értesítése alapján.
- Kezeli az Elektronikus Képzési és Vizsgarendszert (PROBONO).
- Ellátja a kötelező továbbképzésekkel kapcsolatos feladatokat.
- Kezeli a TARTINFO rendszert.
- Kezeli a központosított illetmény-számfejtési rendszert.
- Ellátja a Hivatal alkalmazottai cafetéria juttatásának igénylésével, adminisztrációjával kapcsolatos feladatokat, összegezi az igényelt juttatásokat és a kifizetés érdekében továbbítja a Költségvetési és Pénzügyi Osztályra.
- Végzi a kedvezményes utazási utalvány biztosításával kapcsolatos ügyintézést.
- Vezeti a Hivatal alkalmazottai esetében szabadság, egyéb távollétek nyilvántartását, elkészíti a jelentéseket, továbbítja a Magyar Államkincstárhoz.
- Együttműködik a tevékenységébe tartozó feladatok körében a Hivatal más szervezeti egységeivel, a Magyar Államkincstárral.
- Elkészíti az ágazati statisztikákat, a jogszabályban előirt adatszolgáltatásokat, jelentéseket.
- Közreműködik a munkáltatói jogkör gyakorlásához szükséges helyi rendeletek, szabályzatok és utasítások előkészítésében.
Munkaerő-gazdálkodás körében:
- Elősegíti és támogatja a Hivatal, valamint az Önkormányzat által fenntartott intézményrendszer fenntartása és alakítása (intézmény-létrehozás, — fejlesztés, — összevonás, — megszüntetés) során felmerülő munkaerő-gazdálkodási, koordinációs feladatok ellátását.
- Közreműködik a különböző szervezetek által meghirdetett humánerőforrás gazdálkodási, foglalkoztatási, munkaerő-piaci célú pályázatok figyelésében és azokra való pályázati előkészületekben.
- Operatív módon együttműködik a munkanélküliség megelőzését, kezelését megcélzó helyi nonprofit szervezetekkel, illetve a helyi, kistérségi szintű szociális párbeszédre törekvő munkavállalói és munkáltatói érdekképviseletekkel.
Esélyegyenlőségi feladat körében:
- Előkészíti a Hivatal esélyegyenlőségi tervét és vizsgálja annak teljesülését, elősegíti és támogatja a megvalósulását.
- Közreműködik a hátrányos megkülönböztetés kapcsán jelzett problémák kivizsgálásában és az intézkedések meghozatalában.
- A munkaerő-felvételi eljárás során észlelt hátrányos megkülönböztetés esetén intézkedést kezdeményez.
Az éves költségvetés előkészítése és végrehajtása feladatkörében:
- Javaslatot készít a tárgyévi költségvetési rendelet előkészítése során a hivatali és az önkormányzati költséghely személyi juttatásai és a munkáltatót terhelő járulékok előirányzatáról.
- Gondoskodik az osztályhoz tartozó feladatok, költségvetési előirányzatok tekintetében a kötelezettségvállalással kapcsolatos megállapodások, testületi határozatok, költségvetési keret nyilvántartásáról.
- Végzi az osztályhoz tartozó feladatok körében kötött szerződések szakmai ellenőrzését, a pénzügyekért felelős szervezeti egység bevonásával pénzügyi ellenőrzését."
Egyéb feladat körében:
- Előkészíti a feladatkörébe tartozó közgyűlési és bizottsági előterjesztéseket.
- Közreműködik az osztály hatáskörbe tartozó közérdekű adatok közzétételében.
- Kinyomtatja és postázza a havi bérjegyzékeket.”
- Kiadja, összegyűjti és továbbítja az Államkincstár Számfejtési-lrodájának a tárgyi év januárjában a személyi jövedelemadóhoz kapcsolódó adókedvezmények igénybevételéhez szükséges nyomtatványokat.
- Előkészíti a „Dunaújvárosért Díj“, a „Dunaújváros Közszolgálatáért Díj“, valamint a „Dunaújváros Díszpolgára“ kitüntetői cím adományozásával kapcsolatos közgyűlési előterjesztéseket, és az abban foglaltakat végrehajtja.
- Nyilvántartja a közgyűlés által alapított kitüntetésekben részesülteket.
- Figyelemmel kíséri az osztály tevékenységi körébe tartozó pályázati lehetőségeket, közreműködik a pályázatok elkészítésében, végrehajtásában.
- Ellátja a KIÉT üléseinek titkári feladatait.
- Előkészíti a foglalkoztatási jellegű alapítványokkal kapcsolatos feladatokat.
- Ellátja a hivatali közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó koordinációs és szervezési feladatokat.
- Ellátja a belső szabályzatokban az osztály számára maghatározott feladatokat.
- Ellátja a Hivatal személyszállítási feladatait. biztosítja a gépjárművek üzemeltetési és üzemviteli feltételeit.
- Ellátja azokkal a szövetségekkel kapcsolatos feladatokat, amelyeknek az Önkormányzata a tagja.
- Összeállítja a tisztségviselők, jegyző, aljegyző által meghatározott szervezési protokolláris feladatokat.