Adóhír

Tájékoztató ÁNYK-s űrlapok megszüntetéséről

Tisztelt Adózók!

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy adóhatóságunk az „ÁNYK” típusú nyomtatványok használatát 2020. augusztus 1. napjától megszünteti, ettől az időponttól kezdődően az E-önkormányzati portálon (OHP) közzétett „iForm” típusú űrlapok vehetők igénybe. Adóhatóságunk az átállás megkönnyítése érdekében egy átmeneti időszakban – 2020. október 1. napjáig – a korábban „ÁNYK”-ba lementett űrlapokat befogadja, azonban ezt követően az ily módon beküldött nyomtatványok elutasításra kerülnek.

Az E-önkormányzati portálon az űrlapbeküldés funkción túlmenően igénybe vehető elektronikus ügyintézési szolgáltatás az adóbevallási információk, adóegyenleg lekérdezése, valamint az adó- és illetékfizetési kötelezettség bankkártyával történő teljesítése.

Az OHP felület a https://ohp-20.asp.lgov.hu/ linken érhető el.

 

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága

Tájékoztató a helyi iparűzési adó fizetési és bevallási határidejének meghosszabbításáról, valamint a fizetési kedvezmények megváltozott szabályairól

A Gazdaságvédelmi Akcióterv részeként 2020. április 21-i nappal kihirdették a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklése érdekében szükséges adózási könnyítésekről szóló 140/2020. (IV. 21.) Kormányrendeletet. A rendelet több olyan új intézkedést rögzít, amely a koronavírus-világjárvány miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások terheit még tovább csökkenti.

Tájékoztató az idegenforgalmi adó felfüggesztéséről

A Gazdaságvédelmi Akcióterv részeként 2020. április 21. napjával kihirdették a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklése érdekében szükséges adózási könnyítésekről szóló 140/2020. (IV. 21.) Kormányrendelet. A hivatkozott jogszabály 5. §-a értelmében 2020. április 26. napjától 2020. december 31. napjáig terjedő időszakban eltöltött vendégéjszaka utáni idegenforgalmi adót az adó alanyának nem kell megfizetnie, valamint az adó beszedésére kötelezettnek nem kell beszednie és befizetnie az önkormányzati adóhatóság felé.

Tájékoztató a 2019. augusztus hónapban postázott egyenlegértesítőkről

Tisztelt Adózóink!

Adóhatóságunk által a napokban megküldött adószámla kivonatokon és az ahhoz tartozó postai készpénzátutalási megbízásokon (csekk) adminisztrációs hibából adódóan eltérő számlaszám található.

Mindként számlaszám jó, mindkét számlaszámra teljesített befizetést önkormányzati adóhatóságunk jóváírja a befizetők adószámláján, ezért újabb csekkek nem kerülnek kiküldésre.

Adóhatóságunk munkatársai bármely helyi adózással kapcsolatos kérdésben, állnak a lakosság szíves rendelkezésére. Ügyintézőink elérhetősége megtalálható a https://dunaujvaros.hu/adohatosag cím alatt.

Köszönettel: Önkormányzat Adóhatóság

 

TÁJÉKOZTATÓ - 2018. január 1-jét követően Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága előtt indult adóügyek elektronikus ügyintézésének általános szabályairól

2018. január 1. napjától az elektronikus ügyintézés nem csupán lehetőség az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezetek számára, hanem általános érvényű kötelezettség.

TÁJÉKOZTATÓ AZ IPARŰZÉSI ADÓ HATÁLYA ALÁ TÖRTÉNŐ BEJELENTKEZÉSI KÖTELEZETTSÉGGEL KAPCSOLATOS VÁLTOZÁSOKRÓL

A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (a továbbiakban: Htv.) 35. § (1) bekezdése értelmében adóköteles az önkormányzat illetékességi területén állandó vagy ideiglenes jelleggel végzett vállalkozási tevékenység (a továbbiakban: iparűzési tevékenység).

Tájékoztató az építményadóban bekövetkezett adókötelezettséget érintő változások bejelentési határidejéről

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzati Adóhatósága szeretné felhívni a lakosság, az adózók és könyvelőik figyelmét, hogy az építményadóban fontos határidő közeleg, ugyanis azon adózók, tulajdonosok, haszonélvezők, akiknek az építményükkel kapcsolatosan bármilyen – adóztatást is érintő – változás történt 2017. évben, azt 2018. január 15-ig kell bejelenteniük önkormányzati adóhatóságunk felé.

A bejelentés módja ez évtől megváltozott, az adókötelezettséggel kapcsolatos változásokat az adóbevallást felváltó adatbejelentés formájában kell közölniük az érintetteknek.

Az adókötelezettség az év első napján fennálló állapot (2018. január 1.) szerint keletkezik. Így, ettől az időponttól nyílik meg a bejelentés teljesítésének kötelezettsége is, azaz az adóévet megelőző évben történt változásról az adóév első napját követő 15 napon belül kell a bejelentési kötelezettségnek eleget tenni. Az adókötelezettséget érintő változás lehet például: a vétel, eladás, öröklés, ajándék, csere, adókedvezmény igénybevételéhez való jogosultság változása, ingatlan lebontása, megszűnése, vagyoni értékű jog szerzése, vagyoni értékű jog megszűnése, jognyilatkozat megváltoztatása, alapterület változás, használatbavételi engedély megszerzése, lakcímváltozás, funkció vagy használati mód változása stb..

Fontos azt is tudni, hogy ingatlan adás-vétel esetén az eladót, és vevőt (szerző felet) egyaránt terheli adatbejelentési kötelezettség. Az eladó esetében a bejelentés benyújtásával kerül megszüntetésre az adókötelezettség az adott építmény vonatkozásában, míg a vevő esetében az adatbejelentése alapján állapítja meg adóhatóságunk az építményadót.

Önkormányzati Adóhatóság

REKLÁMHORDOZÓK ÉPÍTMÉNYADÓZTATÁSA

Az egyes pénzügyi és gazdasági tárgyú törvények módosításáról szóló 2016. évi CLXXXII. törvény - figyelemmel a településkép védelmi szempontokra, a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénnyel összefüggésben, az önkormányzatok adóztatási mozgásterének bővítése érdekében – módosította a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvényt (a továbbiakban: Htv.). A módosítás következtében a Htv. 2018. január 1-jétől kiegészült a 11/A. §-sal, melynek értelmében adóköteles az önkormányzat illetékességi területén lévő ingatlanon elhelyezett, a településkép védelméről szóló törvény szerinti reklámhordozó.

Oldalak