fő tartalom

EU projekt

EUROPEAN URBAN INITIATIVE – Európai Városfejlesztési Kezdeményezés program

European Urban InitiativeA European Urban Initiative (európai városfejlesztési kezdeményezés) egy eszköz a különböző méretű városok támogatásához, a kapacitás- és tudásépítéshez, az innováció támogatásához, valamint az uniós jelentőségű városi kihívásokra vonatkozó, átvihető és méretezhető innovatív megoldások kidolgozásához. A gyors urbanizáció idején Európa egyre inkább szembesül a súlyos városi kihívásokkal, amelyek a globális egészségügyi válságtól és a digitalizáció térnyerésétől kezdve a társadalmi egyenlőtlenségeken, a demográfiai változásokon, az éghajlatváltozáson és a környezetkárosításon át egészen a társadalmi egyenlőtlenségekig terjednek.

E sürgető kihívásokkal való szembenézéshez az EU városainak át kell alakulniuk és alkalmazkodniuk kell, és kreatív és innovatív lehetőségeik kibontakoztatására kell törekedniük, kompetenciáik, finanszírozásuk és kapacitásuk korlátain belül.

A városok ezen átalakulási perspektívája keretében az Európai Unió által finanszírozott Európai Városi Kezdeményezés (EUI) innovatív intézkedésekkel, kapacitás- és tudásépítéssel, valamint a fenntartható városfejlesztéssel kapcsolatos szakpolitika-fejlesztéssel és kommunikációval támogatja a különböző méretű városi területeket.

A program kedvezményezettjei lehetőséget kapnak arra, hogy kreatív, innovatív és fenntartható megoldásokkal kísérletezzenek, és a kohéziós politika keretében az új európai Bauhaus új generációjaként demonstráljanak a következő területeken:

  • építés és felújítás a körforgás és a szén-dioxid-semlegesség jegyében,
  • a kulturális örökség megőrzése és átalakítása,
  • épületek átalakítása és átalakítása megfizethető lakhatási megoldásokhoz,
  • a városi terek megújítása.

ImperfectCity projekt

Az Imperfect City: Az épületek és az emberek tökéletlenségének elfogadása, hogy mindenki számára jó várost teremtsünk

Aarhus célja a városok örökös tökéletlenségének nyilvánosságra hozatala és olyan folyamatok és technikák létrehozása, amelyek lehetővé teszik a várost és lakóit, hogy elfogadják és dolgozzanak ezekkel a hiányosságokkal az esztétikai, fenntarthatósági és társadalmi kapcsolatok szempontjából.

A fiatalabb generációk körében növekvő stressz a kiválóság iránti törekvés közben növeli a mentális egészségügyi problémákat (szorongás, magányosság, depresszió), ami 18 000-24 000, 14-30 év közötti fiatalra van hatással Aarhusban. A Kulturhus Bunkeren, egy brutális épület, amelyet elkerültek a lerombolástól, klímavédelmi és vonzerőnövelési céllal fogják átalakítani, hogy a mentális egészségügyi problémákkal küzdő fiatalok számára szociális és munkaügyi szolgáltatásokat nyújtson, és helyi közösségi központként működjön.

A javasolt megoldás az építészeti és a mentális egészségi problémákkal kapcsolatos előítéletek és stigmák megváltoztatásán alapul. A brutális építészetet gyakran vonzótlannak tartják, ami a megőrzési támogatás hiányához vezet, míg a mentális egészségügyi pácienseket is stigmatizálják és marginalizálják, ami csökkenti részvételi esélyeiket a társadalomban és a munkaerőpiacon. Ez a gondolkodásmódváltás a Lego Serious Play módszerrel történő közös tervezési üléseken keresztül tovább erősödik, amelyek innovatív kombinációját jelentik az urbánus tervezés/engedélyezésnek és az önbecsülés/inklúzió építésének. Az ImperfectCity, a brutális épületek összekapcsolása az art brut és a mentálisan sebezhető fiatalok igényeivel, olyan jövőt teremt, amely befogadó, fenntartható és szép a szemnek, az elme és a lélek számára.

A partnerség

  • Aarhus város önkormányzata;
  • 3 civil szervezet: Skejby Rangers, SIND Aarhus-Samsø, Museum Ovartaci;
  • 3 oktatási/képzési központ és iskola: FO-Aarhus (Free Education Association), The Day Highschool Gimle, FGU Aarhus;
  • 2 egyéb: Alapítvány Ryesgade 7, Lakástulajdonosok Egyesülete az Olof Palmes Alle 11- ben;
  • 1 vállalkozás: Ramboll Denmark;
  • 1 vállalkozástámogató szervezet: Erhverv Aarhus;
  • 1 felsőoktatási és kutatási szervezet: Aarhus School of Architecture;
  • 3 transzferváros

Dunaújváros, mint transzfer partner vesz részt a projektben, a szakmai megvalósításért a Kortárs Művészeti Intézet (KMI) felel. A KMI részéről Deák Nóra KMI igazgató és Zsinka Gabriella művészeti vezető vesznek részt a projektben.

További információk: https://www.urban-initiative.eu/

Az Európai Unió társfinanszírozásával

EUCF program

EUCFAz EU City Facility (EUCF) egy olyan új támogatási eszköz, amely segíti a városokat a fenntartható, energiahatékonyságot és a megújuló energia alkalmazását célzó beruházásokban rejlő lehetőségek kiaknázásában. Célja, hogy pénzügyi, technikai és jogi segítséget nyújtson a városoknak olyan beruházási koncepciók kidolgozásához, amelyek alkalmasak befektetői (vagy akár közvetlen és hazai EU-s) források bevonására az energiahatékonyság és a megújuló energia terén tervezett beruházásaikhoz. A projekt nyújtotta pénzügyi és szakértői támogatás a fenntartható energiaberuházásokkal kapcsolatos beruházási koncepciók kidolgozását szolgálják. Ezek a nemzeti nyelven elkészítésre kerülő beruházási koncepciók a későbbi, teljes körű üzleti és pénzügyi tervek felé vezető út első lépését jelentik, és céljuk elősegíteni a további finanszírozási forrásokhoz való hozzáférést is.

Az EUCF támogatást nyújt a fenntartható energia területén megvalósuló beruházási projektekhez, beleértve az energiaigény oldalán megvalósuló valamennyi beruházást, amelyek hozzájárulnak az energiateljesítmény javításához és az energiamegtakarítás eléréséhez. Az EUCF által megcélzott beruházási ágazatok közé tartoznak a középületek, lakóépületek és a tercier (nem önkormányzati) épületek, a berendezések/létesítmények hatékonyságának javítása, az épületekbe integrált megújuló energiaforrások fejlesztése és használata, a távfűtés korszerűsítése vagy a megújuló energiaforrásokra való átállás, az intelligens hálózatok, a fenntartható városi mobilitás (pl. tömegközlekedés, töltőállomások stb.) és az innovatív energetikai infrastruktúra (pl. polgári energiaközösségek, a közvilágítás innovatív megközelítései, szennyvíztisztító telepek stb.).

Beruházási koncepció kidolgozása

A nemzeti nyelven kidolgozott (és angol összefoglalóval rendelkező) befektetési koncepció elkészítésére legfeljebb tizenkét hónap ál a rendelkezésre (2023. február-2024. február), amely során a program támogatást nyújt az országszakértők és az EUCF csapata számára, technikai és pénzügyi szakértőkön, szabványos eszközök és dokumentumok biztosításán, valamint kapacitásnövelő események megszervezésén keresztül.

A beruházási koncepció megvalósítása

A befektetési koncepciók jóváhagyását követően az EUCF partnerkereső események, szakmai közösségek létrehozása és egyéb események szervezésével, valamint a végrehajtás nyomon követésével támogatja a beruházási koncepciók megvalósítását.

További információk: https://www.eucityfacility.eu/6th-call.html

Az Európai Unió társfinanszírozásával

LIFE23-ENV-ES-LIFE SeedNEB - 101148064

LifeLIFE program

A LIFE (L’Instrument Financier pour l’Environnement) az Európai Unió pénzügyi eszköze, amelyet 1992-ben hoztak létre. A LIFE az egyetlen uniós forrás, amely dedikáltan környezet- és természetvédelmi, valamint éghajlat-politikai célkitűzéseket támogat. Az egyik fő újdonság, hogy a program már négy, külön költségvetéssel rendelkező alprogramból áll, a költségvetés jelentős hányada a „Természet és biológiai sokféleség” területre koncentrál.

SeedNEB projekt

A SeedNEB projekt célja, hogy bemutassa, hogy az új európai Bauhaus (NEB) és a természetalapú megoldások (NBS) együttes alkalmazása milyen előnyökkel jár 3 település (Lorquí (ES), Potenza (IT) és Dunaújváros (HU) városi környezetére.

A projekt olyan természetre épülő városi stratégiákat és helyszíni beavatkozásokat valósít meg (például zöld tetők és homlokzatok), amelyek elősegítik a biológiai sokféleséget, miközben
átalakítják a várost. A megvalósított NBS nem csupán a városi környezet biológiai sokféleségének helyreállítását célozza, hanem olyan ökoszisztéma-szolgáltatásokat is nyújt, mint például: a
levegő-, víz- és zajszennyezés csökkentése, az árvizek és hőhullámok elleni védelem, valamint az ember és a természet közötti kapcsolat fenntartása.

A projekt során különböző eszközök és mechanizmusok kidolgozására kerül sor az NBS magánépületekben történő megvalósításának megkönnyítésére, hogy javítsa a köz- és magánszféra együttműködését. Célja, hogy közelebb hozza a polgárokat a természethez azáltal, hogy bevonja őket saját lakóhelyük szépítésébe, amelyhez technikai és adminisztratív segítséget nyújt a környezetszépítés megvalósításának ösztönzéséhez.

A LIFE SeedNEB a bemutatott megoldások fenntarthatóságának és átadásának biztosítása érdekében a készségek fejlesztésén is dolgozik majd. Ez a lakosság, a szakemberek és várostervezők számára létrehozott kapacitásfejlesztő tevékenységek kidolgozásával valósul meg.

A partnerség

  • Ayuntamiento de Lorquí (ES), Projekt koordinátor
  • EUROVERTICE CONSULTORES SL (ES), Partner
  • Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata (HU), Partner
  • Asociación de Naturalistas del Sureste (ES), Partner
  • SINGULARGREEN SL (ES), Partner
  • UNIVERSIDAD POLITECNICA DE MADRID (ES), Partner
  • Comune di Potenza (IT), Partner
  • UNIVERSITA DEGLI STUDI DI NAPOLI FEDERICO II (IT), Partner

Dunaújváros szerepe

Dunaújváros projektpartnerként vesz részt a megvalósításban, amelynek során egy biológiai sokféleséggel foglalkozó irodát, egy NEB-közvetítő pozíciót és egy Bauhaus Polgári Iskolát hoz létre. A helyi kommunikációs kampányok hozzájárulnak a biofilikus magatartásformák elterjesztéséhez, javítva a biofilozófia elfogadottságát és a NBS-t a polgárok körében.

A projekt innovatív zöld tetőket és homlokzatokat tervez az energiahatékonyság növelése, valamint a városi biológiai sokféleség számára szaporodási és táplálkozási élőhely biztosítása érdekében, továbbá maximalizálja és értékeli a városi fák és növényzet szerepét az épületek energiahatékonyságának javításában. Az NBS-t mind az épületeken, mind a közterületeken alkalmazni fogják a hőszigetelés javítása érdekében, de a városi biológiai sokféleség telepítésének többfunkciós előnyeit is növelni fogják a szépség növelése, valamint Dunaújváros polgárai életminőségének javítása érdekében.

Az Európai Unió társfinanszírozásával

URBACT IV. program – BiodiverCity hálózat

URBACT IV

A városok napjaink legnagyobb kihívásainak és lehetőségeinek élvonalában vannak. Az éghajlatváltozás, a generációk közötti távolságok és a digitális szakadék csak néhány közös sarkalatos pont az európai városok számára. Ugyanakkor a városok adnak otthont a kulturális sokszínűségnek, a gazdasági lehetőségeknek és az alapvető szolgáltatásoknak is. A fenntartható városfejlesztés számos lehetőségét a más városokkal való tapasztalatcsere révén tudjuk kihasználni. Erről szól az URBACT program.

Az URBACT program tehát a városokat segíti abban, hogy integrált intézkedéseket dolgozzanak ki a fenntartható változás érdekében.

Az integrált fejlesztés támogatásával a városok megvalósíthatják a horizontális és vertikális szakpolitikai integrációt. Pozitív változást akkor lehet a legjobban elérni, ha a helyi hatóságok együttműködnek a különböző kormányzati szintekkel (regionális, nemzeti, uniós) - vertikális integráció -, és ha a kihívásokat és problémákat holisztikus módon, a környezeti, gazdasági és társadalmi dimenziókat egyszerre figyelembe véve kezelik - horizontális integráció.

Az URBACT Program 2002 óta Európa-szerte idéz elő változást azáltal, hogy tematikus hálózatokon létrehozásával lehetővé teszi a városok közötti együttműködést és ötletcserét. A helyi érdekeltek készségeinek fejlesztésével az integrált és részvételi politikák megtervezésében és végrehajtásában, valamint a tudás és a bevált városi gyakorlatok megosztásával nyújt segítséget a változás megteremtésében.

A program fennállása óta a 2021-2027-es időszakban megvalósuló projektek esetében az URBACT a korábbi programok örökségére épít, és még több lehetőséget kínál a városok számára a pozitív változások elérésére. A jelenlegi, IV. program tevékenységeibe beépíti a digitális, a környezetbarát és a nemek közötti egyenlőségre irányuló politikaalkotás átfogó uniós prioritásait.

A programot az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozza 79 769 000 EUR költségvetéssel, valamint az Előcsatlakozási Támogatási Eszköz 5 000 000 EUR költségvetéssel a 2021-2027-es időszakra.

BiodiverCityDunaújváros 2023. június 1-től a BiodiverCity hálózat Vezető Partnere lett.

A 31 hónapon át tartó projekt során a BiodiverCity Hálózat URBACT Helyi Csoportjai 10 európai városban dolgoznak ki közösségi alapú megközelítéseket a biológiai sokféleség és a kapcsolódó ökoszisztéma-szolgáltatások értékelésére, mérésére és elszámolására. A BiodiverCity partnerek támogatják és lehetővé teszik a közösségek számára, hogy erőteljes természetalapú megoldásokat tervezzenek, elősegítsék a környezetbarát polgári magatartást és városi zöldítési terveket készítsenek, hozzájárulva ezzel az EU biodiverzitási stratégiájának megvalósításához is.

További infromáció az URBACT IV programról és a BidoverCity hálózatról:

Helyi identitás és kohézió erősítése Dunaújvárosban

Helyi identitás és kohézió erősítése DunaújvárosbanProjekt adatok:

Projekt címe: Helyi identitás és kohézió erősítése Dunaújvárosban
Projekt azonosító száma: TOP-6.9.2-16-DU1-2018-00001
Kedvezményezett neve: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata
Konzorciumi partner: Dunaújvárosi Turisztikai Nonprofit Kft.
Szerződött támogatás összege: 219 000 000 Ft
A támogatás mértéke: 100%
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.12.31.

Projekt tartalmának rövid bemutatása:

A projekt általános célja, a lakosság identitásának erősítése, a helyi kötődés kialakítása, megerősítése, az elvándorlás csökkentése.

A projekt elsődleges célcsoportja a lakosság teljes korösszetételét lefedően a dunaújvárosi ifjúsági korosztály (általános iskolások, középiskolások, felsőoktatási intézményben tanulók), a fiatal pályakezdők, a dunaújvárosi aktív korú felnőttek, a dunaújvárosi aktív korú gyermekes családok, valamint a városban élő idősebb személyek, nyugdíjasok.

A projektben másodlagos célcsoportként jelennek meg a dunaújvárosi intézményi együttműködők, a városban működő civil szervezetek.

A projekt az alábbi célokat tűzi ki a megvalósítás során:

  1. Közösségfejlesztő szakemberek képzése a projekt hosszútávú fenntarthatóságának biztosítása érdekében
  2. Helyi identitást erősítő marketing tevékenységek megvalósítása – helytörténeti kutatások és azok eredményeinek ismertetése; közösségi programok szervezése; identitást erődsítő közösségi rendezvények szervezése; időskorúaknak szóló történeti, kulturális programok megvalósítása; fiatalok körében tehetséggondozó programok megvalósítása, vállalkozóvá válást elősegítő programok szervezése.
  3. Bűnmegelőzést, közbiztonság javítását segítő programok megvalósítása
  4. Közlekedésbiztonság javítását ösztönző programok szervezése

A projekt a helyi közösségek fejlesztése által a településrészek közösségi kezdeményező- és cselekvőképességének, közösségi szerepvállalásának erősödését szolgálja.

A fenti célok elérése érdekében Dunaújvárosban öt célterület cselekvő közösségeit jelöli ki a projekt:

  • 1.Célterület: Zöldövezet
  • 2.Célterület: Béke városrész
  • 3.Célterület: Városközpont
  • 4.Célterület: Egyetemi városrész
  • 5.Célterület: Paneles lakóterület

A megvalósítás során az öt célterület Helyi Cselekvési Tervet alkot és valósít meg szakmai együttműködő partnerek, célterületi szakmai vezetők és önkéntes vezetők valamint önkéntesek bevonásával, segítségével. A projekt megvalósítása során prioritást élveznek az ún. alulról induló helyi kezdeményezések is. A lakosok bevonásával érhető el, hogy a programok/események valóban a lakossági igényekkel legyen összhangban.

A konzorciális együttműködésben megvalósításra kerülő projekt vonatkozásában intézményi szinten kiemelt együttműködő partnereink: Dunaújvárosi Egyetem, Munkás Művelődési Központ Nonprofit Kft., Kortárs Művészeti Intézet, Intercisa Múzeum, József Attila Könyvtár.

„Élhető éghajlatért - helyi klímastratégia és szemléletformálás Dunaújvárosban”

KEHOP-1.2.1-18-2019-00254

Projekt bemutatása

Kohéziós AlapALAPADATOK

  • Konzorciumvezető: Dunaújváros MJV Önkormányzata
  • Konzorciumi tag: Dunaújváros Felsőoktatásáért Alapítvány
  • Támogatás összege: 16 495 495 Ft
  • Támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás
  • Forrás: az Európai Kohéziós Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásban
  • Támogatás mértéke: 100 %
  • Fizikai megvalósítás tervezett időszaka: 2020.08.16. - 2022.12. 22.
  • Fenntartási kötelezettség: a pénzügyi zárástól számított 5 év. A kedvezményezett köteles a projekt számára létrehozott al-weboldalt, és az azon közzétett tartalmakat fenntartani. (2023.09.01.-2028.08.31.)

A PÁLYÁZATI FELHÍVÁS CÉLJA, HÁTTERE

A klímaváltozás a legnagyobb környezeti kockázatok egyike, a gazdaságot, a lakosság életmódját és életfeltételeit is érinti. Magyarország éghajlatában magasabb átlaghőmérséklettel, kismértékben csökkenő és a téli félévre koncentrálódó csapadékkal, nagyobb potenciális párolgással kell számolni. Emellett várható a szélsőséges időjárási események, az árvizek és erdőtüzek gyakoriságának és intenzitásának növekedése is, valamint új kártevők és betegségek megjelenése, a természetes ökoszisztéma, valamint ezzel szoros összefüggésben az agrárgazdálkodási lehetőségek változása. A vízgazdálkodás infrastruktúrájának így a jövőben a rendkívüli árvizek és az aszály egyaránt kihívást jelent majd. Hazánk globális és európai léptékben is különösen sérülékeny területnek számít az éghajlatváltozás várható hatásait tekintve. Míg a klímaváltozás mérséklése globális összefogással érhető el, addig a kedvezőtlen hatásokra való felkészülés - a hatások jellegének és mértékének nagymértékű területi differenciáltsága miatt - minél alacsonyabb területi szinten valósítható meg a leghatékonyabban. Kiemelten fontos ezért a helyi és a vonzáskörzeten alapuló térségi szintű klímastratégiák kidolgozása, az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodást és üvegházhatású gázkibocsátás-csökkentést elősegítő helyi kapacitások megerősítése. A lakosság klímatudatossága, valamint az éghajlatváltozás helyi hatásairól való ismerete alacsony szintű. Ezért kiemelten fontos feladat a klímaváltozással kapcsolatos szemléletformálás erősítése.

Célok:

  • Dunaújváros helyi klímastratégiájának megalkotása, ismertetése, elfogadtatása lakossági bevonással.
  • A stratégiában megfogalmazott feladatok sikeres végrehajtása.
  • Környezetvédelmi szemléletformálás minden korosztály számára az éghajlat védelmét érintően, kiemelten a helyi szintű sajátosságok figyelembe vételével.
  • Környezettudatos magatartásforma kialakítása, klímaváltozás elleni védelem megvalósítása helyi szinten, az éghajlatváltozás már bekövetkezett káros hatásai elleni védelem és alkalmazkodás tanítása az adott eszközökkel, minden korcsoport számára.

A projekt célcsoportjai

  • Dunaújváros és térségének lakossága
  • Dunaújvárosi járás Polgármesteri hivatalainak, környező és helyi iskolák oktatói és dolgozói
  • Önkormányzati intézmények
  • Óvodák, Általános Iskolák, Középiskolák és felnőtt korosztályú lakosság

KRONOLÓGIAI ÁTTEKINTÉS A PROJEKTRŐL

  • I. körben a pályázatot elutasították
  • II. körben benyújtva
    Klímastratégia készítés benyújtás időpontja: 2019.08.01.
    Hiánypótlás 2019. augusztus
    Jogosultsági feltételek teljesítése: 2019.09.05.
  • A pályázat végleges elbírálása, a nyerésről értesítés: 2020.03.24.
  • Támogatási szerződés megkötése hiánypótlásokat, átdolgozásokat követően: 2020.03.24.
  • A támogatás megérkezett 2020.06.30.
  • A koronavírus miatt átütemezés, átdolgozás folyamatban.
  • A tervezett átütemezés megtörtént, jóváhagyásra került az új projekt időszak.
  • A rendezvények folyamatosak bővebb információ Dunaújváros honlapján követhetőek. (Környezetvédelem, Klímastratégia vagy a megvalósult és megvalósuló projektek megfelelő rovatában.
  • A rendezvényekkel párhuzamosan elkészül Dunaújváros Klímastratégiájának egyeztetési változata, melyet a lakosság is megismerhet, a folyamataiban részt vehet.
  • A széles társadalmi egyeztetést követően véglegesedik a stratégiai dokumentum.
  • A projekt és a megrendezésre kerülő rendezvények 2022.12.22-én véget érnek.

Elkészült Dunaújváros klímastratégiája, melyet az érintett Bizottságok és Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlése 2022.09.15-én megtartott rendes ülésén a 416/2022 (IX.15) határozatával elfogadta.

Az elkészült stratégiát az alábbi linkre kattintva megtekintheti.

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata és Dunaújváros Felsőoktatásáért Alapítvány

Csatolmány
Dunaújváros Megyei Jogú Város klímastratégiája
Klímavédelmi konferencia - meghívó - 2022.10.26.
Klímavédelmi konferencia - programok - 2022.10.26.
Klímavédelmi konferencia - sajtóközlemény - 2022.10.26.
Klímavédelmi konferencia - jelentkezési lap - 2022.10.26.
Klímavédelmi konferencia - poszter - 2022.10.26.
Klímavédelmi konferencia - szórólap - 2022.10.26.
Klímavédelmi pályázat eredményhirdetése
Zöld nap klímavédelmi szekció - Meghívó - 2022.05.17.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Programok - 2022.05.17.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Sajtóközlemény - 2022.05.17.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Szóróanyag - 2022.05.17.
Klímavédelmi előadás - Meghívó - 2022.05.16.
Klímavédelmi előadás - Programok - 2022.05.16.
Klímavédelmi előadás - Sajtóközlemény - 2022.05.16.
Klímavédelmi előadás - szóróanyag - 2022.05.16.
Klímakonferencia - meghívó - 2022.04.26.
Klímakonferencia - programok - 2022.04.26.
Klímakonferencia - kiadvány - 2022.04.26.
Klímakonferencia - jelentkezési lap - 2022.04.26.
Klímakonferencia - kérdőív - 2022.04.26.
Klímakonferencia - sajtóközlemény - 2022.04.26.
Klímakonferencia - szóróanyag - 2022.04.26.
Dunaújváros Megyei Jogú Város klímastratégiája - egyeztetési anyag
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - meghívó - 2022.02.17
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - programok - 2022.02.17
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - sajtóközlemény - 2022.02.17
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - meghívó - 2022.02.16
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - programok - 2022.02.16
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - sajtóközlemény - 2022.02.16
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - plakát
Jó gyakorlatok a klímatudatos életmód területén - tájékoztató füzet
Klímavédelmi előadás - Sajtóközlemény - 2021.11.10.
Klímavédelmi előadás - Kérdőív - 2021.11.10.
Klímavédelmi előadás - Programok - 2021.11.10.
Klímavédelmi előadás - Meghívó - 2021.11.10.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Sajtóközlemény - 2021.11.10.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Klímavédelmi kérdőív - 2021.11.10.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Tájékoztató füzet - 2021.11.10.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Programok - 2021.11.10.
Zöld nap klímavédelmi szekció - Meghívó - 2021.11.10.
Zöld nap klímavédelmi szekció - szóróanyag - 2021.11.10.
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - plakát - 2021.09.22
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - meghívó - 2021.09.22
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - programok összefoglalása - 2021.09.22
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - sajtóközlemény - 2021.09.22
klímavédelmi pályázat - lezárult
Helyi klímastratégia kidolgozása - sajtóközlemény - 2021.08.24.
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - sajtóközlemény - 2021.07.31
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - felhívás - 2021.07.31
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - meghívó - 2021.07.31
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - programok összefoglalása - 2021.07.31
Városi interaktív klímavédelmi akciónap - szóróanyag - 2021.07.31

Dunaújvárosi Bölcsődék fejlesztése

Projekt adatok:

  • Projekt címe: Dunaújvárosi Bölcsődék fejlesztése
  • Projekt azonosító száma: TOP-6.2.1-19-DU1-2019-00001
  • Kedvezményezett neve: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata
  • Szerződött támogatás összege: 1 100 000 000
  • A támogatás mértéke: 100%
  • Projekt tervezett befejezési dátuma: 2023.12.15.

Projekt tartalmának rövid bemutatása:

A projekt elsődleges célja a Dunaújvárosban működő második legnagyobb bölcsőde, a Zengő-Bongó Bölcsőde férőhelybővítése 48 fővel, teljes körű felújítása, valamint ezzel egyidőben az integrált Hétszínvirág Bölcsőde épületének korszerűsítése.

A fejlesztéssel lehetőség nyílik egy modernebb alapokon nyugvó, mai kornak megfelelő magasabb színvonalú, bölcsődei alapellátás biztosítására. A projekt eredményeként a városban élő, családban nevelkedő 3 éven aluli gyermekek napközbeni elhelyezést biztosító bölcsődéink férőhely bővítése valósul meg, ezzel biztosítva, annak lehetőségét, hogy a bölcsődei alapszolgáltatás a szülő/szülők kérésére azonnal elérhető legyen az adott nevelési-gondozási év minden napján

Másodlagos cél a kisgyermeket nevelő munkavállalók támogatása, a családok segítése, a gyermekek minél korábbi életkorban történő megsegítése, fejlesztése, korai habilitációja, rehabilitációja. A fejlesztéssel lehetőség nyílik egy modernebb alapokon nyugvó, mai kornak megfelelő magasabb színvonalú, bölcsődei alapellátás biztosítására.

A projektben érintett intézmények:

Zengő-Bongó Bölcsőde - Megvalósítás helyszíne: Dunaújváros, Bólyai János utca 2.

A Dunaújvárosban működő második legnagyobb bölcsőde, a Zengő-Bongó Bölcsőde férőhelybővítése 48 fővel, az épület teljes körű felújítása. Az új férőhelyek kialakítása érdekében 4 csoportszobával bővülő tagintézményben 8 fő kisgyermeknevelő és 2 fő bölcsődei dajka alkalmazása válik szükségessé, ezáltal a projekt munkahelyteremtő hatással bír.

Nagyvenyim felé vezető 62819. jelű út felújítása

Projekt adatok:

  • Projekt címe: Nagyvenyim felé vezető 62819. jelű út felújítása
  • Projekt azonosító száma: TOP-6.1.5-16-DU1-2018-00002
  • Kedvezményezett neve: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata
  • Konzorciumi partnerek: Magyar Közút Nonprofit Zrt.
  • Szerződött támogatás összege: 120 000 000 Ft.
  • A támogatás mértéke: 100%
  • Projekt tervezett befejezési dátuma: 2020.január.31.

Projekt tartalmának rövid bemutatása:

A projekt keretében a 62819. jelű, Nagyvenyim felé vezető külterületi út és csomópontjainak felújítására kerül sor, a 0+000 - 1+030 szelvények közötti szakaszon.

Megvalósuló tevékenységek: Külterületi út burkolatának és alépítményeinek felújítása, fejlesztése, útburkolatának korszerűsítése, csomópontok felújítása.

Továbbá az utak alatt, felett és mellett található infrastrukturális elemek (pl.: közművek, stb.) korszerűsítése, védelembe helyezésére, csapadékvíz-elvezetés kiépítésére, átépítésére, valamint forgalomtechnikai tevékenységek, műtárgyépítés és felújítására kerül sor.

Nyugati gazdasági terület közlekedésfejlesztése Dunaújvárosban

Projekt adatok:

  • Projekt címe: Nyugati gazdasági terület közlekedésfejlesztése Dunaújvárosban
  • Projekt azonosító száma: TOP-6.1.5-16-DU1-2018-00001
  • Kedvezményezett neve: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata
  • Konzorciumi partnerek: Vasmű u. 41. Irodaház Kft.
  • Szerződött támogatás összege: 218 784 539 Ft
  • A támogatás mértéke: 100%
  • Projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.12.31.

Projekt tartalmának rövid bemutatása:

A projekt célja alacsonyabb rendű belterületi út felújítása és fejlesztése annak érdekében, hogy Dunaújváros nyugati gazdasági területe jól megközelíthető legyen a vállalkozások és a munkavállalók számára. A fejlesztés a térségi adottságokra és speciális igényekre épül, közvetetten hozzájárul a helyi vállalkozások működéséhez szükséges közlekedési infrastruktúra fejlesztéséhez.

A  projekt keretében megvalósul:

  • a nyugati gazdasági terület felé vezető út felújítása a munkaerő mobilitás javítása érdekében;
  • zöldterület-építési munkák;
  • autóbusz megállók felújítása, akadálymentesítése;
  • hiányzó járdaszakaszok kiépítése, vagy meglévő járdaszakaszok akadálymentesítése, közlekedésbiztonsági célú felújítása;

Kandó Kálmán tér közlekedésbiztonsági fejlesztése Dunaújvárosban

Projekt adatok:

  • Projekt címe: Kandó Kálmán tér közlekedésbiztonsági fejlesztése Dunaújvárosban
  • Projekt azonosító száma: TOP-6.4.1-16-DU1-2018-00002
  • Kedvezményezett neve: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata
  • Konzorciumi partnerek: Vasmű u. 41. Irodaház Kft.
  • Szerződött támogatás összege:  974 510 019 Ft
  • A támogatás mértéke: 100%
  • Projekt tervezett befejezési dátuma: 2023.12.15.

Projekt tartalmának rövid bemutatása:

Jelen projekt keretében a műszakilag és forgalomtechnikailag leromlott állapotú Kandó Kálmán tér kerékpáros barát, forgalomcsillapító közlekedésbiztonsági fejlesztése valósul meg Dunaújvárosban. A Dunaújváros Vasútállomás előtti terület jelenleg rendkívül balesetveszélyes, az utazási láncok összekapcsolása a kedvező adottságok ellenére rosszul, vagy egyáltalán nincs megoldva. A csatlakozó kerékpárút kiépítése a meglévő elemeket köti majd össze és biztosítja az akadálymentes megközelítést, a csomópont átépítése jelentősen növeli a közlekedésbiztonságot.

A projekt során megvalósul

  • a terület kerékpáros barát fejlesztése, a lakott területen kívül elhelyezkedő munkahelyek és a település belterülete közötti kerékpárforgalmi útvonal kialakítása.
  • gyalogátkelőhelyek és kerékpáros átvezetések kialakítása, kivilágítása, fejlesztése, csomópontok forgalomlassító és csillapító átépítése, fejlesztése, kialakítása, települési kapuk kiépítése;
  • forgalomcsillapítás a fenntartható települési közlekedés, valamint az élhetőbb városi, települési környezet megteremtése érdekében:
  • a forgalmi pálya fejlesztése, felújítása, fenntartható közlekedést szolgáló cél valósulásával;
  • járda kiépítése, felújítása lakott területen belül a közlekedésbiztonság javítása, az akadálymentesítés megvalósítása érdekében;
  • csomópontok kialakítása a fenntartható (gyalogos, kerékpáros, közösségi) közlekedési módok közlekedésbiztonságának a fokozása, előnyben részesítése, és akadálymentes áthaladása érdekében;
  • az utak alatt, felett és mellett található infrastrukturális elemek (pl.: közművek, stb.) korszerűsítése, védelembe helyezése;
  • csapadékvíz elvezetés kiépítése, átépítése, forgalomtechnikai tevékenységek, műtárgyépítés és felújítás, komplex terület-előkészítési munkák (bontás, tereprendezés), szakhatósági engedélyben előírt munkák elvégzése;
  • zöldterület-építési, átalakítási munkák az infrastrukturális beavatkozások közvetlen környezetében.

Oldalak