fő tartalom

Szerződés már van, híd is lesz!

Hírkép: Szerződés már van, híd is lesz!

Még a legnagyobb álmoknak is az a sorsuk, hogy egyszer beteljesedjenek. Dunaújvárosban és környékén hosszú évek óta hittük és sokan dolgoztak azért, hogy egyszer végre megvalósuljon. Abból a bizonyos sötét alagútból pedig már egyértelműen látszik: a Dunaújvárosi Duna-híd.


Az építkezés előtti utolsó ceremónia:
a szerződés aláírása

Talán már a szkeptikusok is elhiszik. Lesz híd Dunaújvárosban. Sok-sok terv és elképzelés, milliónyi egyeztetés és előkészítés után (remélhetőleg) visszavonhatatlanul célegyenesébe érkezett a híd megépítésének projektje. Az érintettek szeptember 17-én aláírták a kivitelezői szerződést. Csillag István, gazdasági és közlekedési miniszter és Dr. Kálmán András polgármester jelenlétében aláírták az M8-as autópálya részeként megvalósuló Dunaújvárosi Duna-híd és a beruházáshoz csatlakozó úthálózat kivitelezési szerződését. A dokumentumot Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. elnök-vezérigazgatója és a DUNA ÚJ-HÍD Konzorcium képviseletében Timár Gyula, a Vegyépszer Rt. elnök-vezérigazgatója és Apáthy Endre, a Hídépítő Rt. vezérigazgatója látta el kézjegyével.
Az aláírási ünnepség okán zsúfolásig megtelt közgyűlési teremben elsőként Dr. Kálmán András köszöntötte a megjelenteket és természetesen azt a tényt, hogy a híd megvalósulásával egy új fejezet kezdődhet Dunaújváros életében. A Duna két partja között átívelő objektum egyben városunk új jelképe lehet, ami ennél is fontosabb, számunkra az új lehetőségeket jelenti majd. Bodnár Zoltán szerint ezek az évtizedek a jelentős beruházásoknak köszönhetően a magyar hidas szakma aranykorát jelenthetik majd a történelemben. Ráadásul a szép hidak közül, a dunaújvárosi a legszebbek egyike lesz majd. Csillag István arról beszélt, hogy az infrastrukturális beruházásoknak köszönhetően egy új fejlesztési övezet jöhet létre a Budapest – Székesfehérvár – Dunaújváros háromszögben. A híd beruházása kapcsán pedig szigorú ellenőrzést ígérte a miniszter a kivitelezőknek: a bizalom alapja a sűrű ellenőrzés - elv alapján. Az építők pedig arra tettek ígértet, hogy ami a szerződésben olvasható, az 2006 november 30-án teljes pompájában látható lesz.


A maketten már közlekednek az autók,
a valóságban 2006-ig kell várni

A Dunaújvárosi Duna-híd nézzük azt makett, fénykép, vagy bármilyen látványterv formájában: lenyűgöző. Az 53,6 milliárd forintos beruházás közvetlen összeköttetést jelent a közép-dunántúli és az alföldi régiók között. A híd a Duna medrét 307,8 méter fesztávolságú nyílással hidalja át. A hídpálya 2X3,75 méter széles forgalmi- és 2X3,5 méter széles leállósávokat foglal magában. Az egyik oldalon kerékpárút, a másikon járda épül. A híd teljes szélessége 41 méter. Az áthidaló ívek magassága a doboz keresztmetszetű gerendák tengelyétől számítva 48 méter, tömege pedig több, mint hétezer tonna. A beruházáshoz kapcsolódó legfontosabb adat mégis az átadási határidő: 2006. november 30.

Kapcsolódó linkek:
  • Frissítve: 2019. október 25.
  • Létrehozva: 2004. szeptember 19.