fő tartalom

Világelső közösség – a szenvedély igézetében

Hírkép: Világelső közösség – a szenvedély igézetében

Nemcsak kitűnő, hanem egyúttal immár állandónak is tűnő rendezvényhelyszíne lett az AlfaCity megmozdulásának a Szalki-sziget. A múlt hétvégén ismét fényes igazolást nyert, miben erős a világ legnagyobb alfás találkozója: derű terén is verhetetlen.

Idén immáron harmadszorra tértek vissza városunkba a márka hívei, rajongói és fanatikusai – ismét a Szalki-sziget adott otthont az AlfaCity eseménynek – azaz a világ deklaráltan legnagyobb Alfa Romeo dzsemborijának.

Mindenki boldog

Azt már pénteken, a még viszonylag nyugalmas nyitónapon sikerült megbeszélni Halápi Zsolt ötletgazda-főszervezővel, miért is újra Dunaújvárosra esett a választás:
– A város remek elhelyezkedése, megközelíthetősége nagyon erős érv – az ország közepén keresve sem találhatnánk jobb bázist, ráadásul a Szalki-sziget remek környezeti adottságai, felszereltsége miatt ideális hely akár egy AlfaCity nagyságrendű tömegrendezvénynek is. Ráadásul a fogadtatás is elsőrangú: mind a város vezetése, mind a városlakók visszajelzése igazolja, hogy Dunaújvárosban szó szerint otthonra találtunk. Azt, hogy jól döntöttünk, a program külföldi vendégei is sorra megerősítik – rengeteg olasz alfás jött, egy magyar srác Angliából érkezett, de sok osztrák, horvát, lengyel, erdélyi, felvidéki, szerbiai és szlovén autós is tiszteletét tette a Szalki-szigeten.

Az alfások is imádják a helyet, az biztos: a találkozóra több mint 1000 autót vártak a szervezők pénteken és szombaton – szombaton délre, a programsorozat hivatalos megnyitójára már majdnem csípte a létszám a tervezettet. Rákóczi Ferenc márkanagykövet és műsorvezető is elégedetten nyilatkozott a DSTV kamerája előtt, és a színpadra hívott Pintér Tamás polgármester, valamint az ajándékkal érkezett Mezei Zsolt általános hatáskörű alpolgármester is hangsúlyozta: városunk örömmel ad otthont a közösségi kavalkádnak. Pintér Tamás a miértről is nyilatkozott:
– Örömömre szolgál, hogy a gyönyörűen felújított Szalki-szigeten üdvözölhetjük az Alfa Romeo rajongóit, és nagyon örülök annak is, hogy immár harmadszor lett városunk a színes, mozgalmas kavalkád helyszíne. Ez egy olyan program, amely példával szolgálhat akár több márka híveinek is arra, hogy olyan együttműködések szülessenek, mint a program szervezőivel. Ők találtak egy remek helyszínt, az AlfaCity programja pedig nagyon erős, üde színfolt a város nyári programkínálatában!

Világelső közösség – a szenvedély igézetében

Világelső közösség – a szenvedély igézetében

A mosoly birodalma

A programok, látnivalók, verdák puszta felsorolása is bővel meghaladná e dolgozat kereteit, lássunk néhány jellemző példát. Amikor az olasz csendőrautó meg a tűzoltó kísérőkocsi gazdái fogadják a konyhaolasz köszönést és dicséretet, nevetve pattannak a gépekhez, fénykürt, sziréna bekapcs, hadd lássa és hallja mindenki, mekkorát szól a kontingens. A ritkaságok és régiségek szekciójában – utólag is nagy köszönet Halápi Zsoltnak a tippért – egy igazi különlegesség gazdájával beszélgetünk: Páli Rómeó (nomen est omen!) a legendás olasz dizájnműhely Alfa Romeo Junior Zagato 1600-as kormányánál ülve mesél a csodás gépről. Az 1973-as, azaz éppen fél évszázados remekműből 402 darab készült, jelenleg ezek közül 125 üzemképes, féltve őrzött kincs – hazánkban ez az egy található belőle. Gazdája 2016-ban szúrta ki Németországban, mint meséli, azonnal tudta, hogy nem hagyhatja ott. Hiába, na, az Alfa Romeo nem véletlenül a szerelem és a szenvedély márkája.

AfaCity mindezek mellett a mosoly birodalma is, de minden túlzás és szemernyi ironikus felhang nélkül – nem féletlenül tanácsolják a hozzám hasonló laikus vendégnek, hogy csak menjen két kört, sétálva, kényelmesen, elegyedjen szóba a vendégekkel, bárhonnan is jött, gyorsan meglesz a közös hang, a közös tónus. Az oldtimerek és tuningcsodák bűvköréből szabadulva az út Mike Tamás airbrush festő műhelyéhez vezet – a tombolára készül egy friss munka, naná, fontos alfás jegyekkel gazdagon spékelve. A kettéosztott képmező jobb oldala a jelen, egy pompás Giulia részlete hiperreál sztilóban (ha közel hajolsz, hallod a motor diszkrét brummogását), a bal oldalon viszont egy éppen 100 évvel ezelőtti, a márka históriájában fontos mérföldkőnek számító epizód, a legendás Quadrifoglio Verde története elevenedik meg. Úgy esett éppen 1923-ban, hogy egy olasz autóversenyző, bizonyos Ugo Sivocci az egyik versenyen a szerencsétlennek számító 13-as rajtszámot kapta. A balsorsot ellensúlyozandó a derék – és hát na, némiképp babonás –  itáliai gondolt egy merészet, a rajtszám mellé hatalmas négylevelű lóherét festetett a kocsira. Ugye, mindenki sejti már a végét? Pontosan, Sivocci lóherés alfája elsőként vágott a célba, az akciónak gyorsan híre ment, és a szimbólum annyira megtetszett a gyár képviselőinek, hogy azóta is, mindmáig ezzel ékítik a márka legerősebb, legjobban felszerelt példányait.

Világelső közösség – a szenvedély igézetében

A hagyomány kötelez – jó volt újra AlfaCity vendégének lenni, jövőre találkozzunk ugyanitt! 

  • Létrehozva: 2023. július 11.