fő tartalom

2006-ig 431 km autópálya

Hírkép: 2006-ig 431 km autópálya

A kormány szerdai ülésén - többek között – foglalkozott az autópálya építés konstrukciójával, illetve döntés született arról, hogy az autópályák építése mostantól az Állami Autópályakezelő Rt. kezében összpontosul.

A konstrukció lényege, hogy a beruházások ezentúl nem közvetlenül a központi költségvetést érintik, hanem az autópálya építéséért felelős céget, azaz az Állami Autópályakezelő Rt. veszi fel a hiteleket. Ezzel gyakorlatilag az állam megbízott gazdája az Állami Autópályakezelő Rt. lesz, amely finanszírozást és a beruházást is egy kézben tartja. Az állam szerződésben rögzíti azt is, hogy a vállalat kezeli a sztrádákat, ezért pedig a költségvetésből évente rendelkezésre állási díjat kap. Ezen felül természetesen a beszedett autópályadíjakkal is számolhat a cég, amelyek együtt már fedezhetik a hitelek törlesztését. A kormány ezzel a konstrukcióval garantálja, hogy 2006-ig 431 km autópálya és autóút biztosan megépülhessen, valamint további 400 km autópálya építése kezdődhessék meg. Az is fontos szempont, ha 2006 év végéig megépül a tervezett 430 kilométer autópálya, ezzel valójában ahhoz is zöld jelzést kap az ország, hogy az EU-tól az NFT keretein belül mintegy 300 milliárd forinthoz jusson további autópálya építéshez. A sztrádák megépülésének számos más vonzata is van: a gazdasági tárca számításai szerint az autópályák mentén a körülbelül 180 milliárdos beruházások következtében közel 10 ezer új munkahely létesülhet.

  • Frissítve: 2019. október 25.
  • Létrehozva: 2005. február 3.