fő tartalom

A százezredik kormányablak-ügyfelet köszöntötték!

Hírkép: A százezredik kormányablak-ügyfelet köszöntötték!

Fekete Ádámnét és két gyermekét - mint a Fejér megyei kormányablakok százezredik ügyfeleit - a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetője, dr. Simon László kormánymegbízott köszöntötte július 11-én a Megyeházán, a Címerteremben.

A székesfehérvári Fekete Ádámné és két gyermeke: a hat és fél éves Kata és az ötéves Zsombor a Nemzeti Egységes Kártya azonosító, személyi igazolvány és Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylése érdekében kereste fel  a fehérvári kormányablakot június 27-én, így lettek ők a Fejér megyei kormányablakok százezredik ügyfelei. Július 11-én a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetője, dr. Simon László kormánymegbízott valamint a Székesfehérvári Járási Hivatal helyettes vezetője, Karóczkayné Bene Beáta és a székesfehérvári kormányablak osztályvezetője, dr. Simon Katalin ünnepélyes keretek között köszöntötte Fekete Ádámnét és gyermekeit, mint a Fejér megyei kormányablakok százezredik ügyfeleit. Fekete Ádámné emléklapot, jelképes ajándéktárgyat, továbbá virágcsokrot, a gyermekek mesekönyveket és gyümölcskosarat kaptak ajándékba. Az ünnepség helyszíne a Megyeházán a Címerterem volt.

Dr. Simon László kormánymegbízott, a Fejér Megyei Kormányhivatal vezetője közvetlen hangú köszöntőjében utalt az integrált ügyfélszolgálat Fejér megyei történetének legfontosabb állomásaira.. Melyek is voltak ezek?

Nos, 2011. január 3-án Székesfehérváron, a Piac téren és Dunaújvárosban kezdte meg működését az integrált ügyfélszolgálat. Először még csak 29 közigazgatási ügytípusban, majd fokozatos bővítés eredményeképpen 2013-ra már 149 ügykörben tudtak segítséget nyújtani az ügyfélszolgálati ügyintézők a személyesen megjelenő állampolgároknak. A kormányzati cél az volt a kormányablakok kialakításával kapcsolatban, hogy fokozatosan minél több ügyben tudjanak eljárni, ezért 2014-től már okmányirodai feladatokkal is bővültek az ügyfélszolgálat ügykörei.

A székesfehérvári, Piac téri integrált ügyfélszolgálat idén február 21-től lát el okmányirodai feladatokat is - kibővítve, átalakítva, akadálymentesítve. Március 6-án nyílt meg a martonvásári kormányablak a járási hivatal épületében, ahol szintén több mint 260 ügyfajtában tudnak segítséget nyújtani az ügyfélszolgálati ügyintézők. Martonvásáron korábban nem volt kormányablak, viszont az új ügyfélszolgálat megnyitásával márciustól már családtámogatási, egészségbiztosítási és nyugdíj ügyeket is tudnak itt intézni a helyi lakosok, 4 munkaállomáson.

A dunaújvárosi kormányablak korábban a Vasmű úton, egy kis irodában működött, ott 2 munkaállomáson várták az ügyfeleket. Idén április 4-étől új helyszínen, az Október 23. téren működik 21 munkaállomással a második generációs kormányablak – az országban a legnagyobb –, ahol szintén több mint 260 ügyfajtában tudnak segítséget nyújtani az ügyfélszolgálati ügyintézők.

A Fejér megyei kormányablakokban a személyi okmányok igénylése, gépjármű ügyintézés, ügyfélkapu létesítése, az egyéni vállalkozókkal kapcsolatos ügyintézés, nyugdíjügyekkel kapcsolatos ügyindítás, a családtámogatási ellátások folyósítása iránti eljárás megindítása, valamint az egészségbiztosítási ellátásokkal és egyéb támogatásokkal kapcsolatos ügyindítás, tájékoztatás a leggyakoribb ügyfajták.

2011. január 3-tól 2014. június 9-ig a Fejér megyei kormányablakokat összesen 105 ezer 483 ügyfél kereste fel személyesen, ügyintézés céljából. Köszönet, elismerés és nagyrabecsülés illeti a Fejér megyében dolgozó kormányablak-ügyintézőket, akik – ahogy a statisztikai adatok is alátámasztják –, igen nagy munkát végeztek az elmúlt időszakban. Szakértelemmel, rendkívüli tájékozottsággal és sokoldalúsággal – barátságosan, rugalmasan, egy új, ügyfélbarát személetet meghonosítva, a szolgáltató közigazgatás, a „jó állam” első frontvonalában.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Fejér Megyei Kormányhivatal - fotó: Kiss Anikó)

  • Létrehozva: 2014. július 15.