fő tartalom

Letisztult szakmai funkciók, szolgáltatás-központú működés

Az emberi erőforrások minisztere október 31-én jelentette be huszonegy felsőoktatási intézmény kancellárjának nevét.  A Dunaújvárosi Főiskolán a kancellári feladatokat 2014. november 15-étől Mészáros Virág korábbi főtitkár, megbízott humán- és jogi igazgató látja el, aki tevékenységét három fő alapelv mellett végzi majd

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény megváltozott szervezeti feltételeket ír elő az állami felsőoktatási intézményekre vonatkozóan.

A felsőoktatási intézmény első számú felelős vezetője és képviselője a rektor, aki felel a felsőoktatási intézmény alaptevékenységének megfelelő működéséért, ennek keretében gyakorolja az oktatói, kutatói, illetve tanári munkakörben foglalkoztatottak felett a munkáltatói jogokat, illetve az oktatással, kutatással összefüggő megbízási jogviszonnyal kapcsolatos, a megbízót illető jogosultságokat.

Az állami felsőoktatási intézményben az intézmény működtetését a kancellár végzi, aki felel a felsőoktatási intézmény gazdasági, pénzügyi, kontrolling, számviteli, munkaügyi, jogi, igazgatási, informatikai tevékenységéért, az intézmény vagyongazdálkodásáért, irányítja e területen a működést, gyakorolja a munkáltatói jogokat.       

A Dunaújvárosi Főiskolán a kancellári feladatokat 2014. november 15-étől Mészáros Virág korábbi főtitkár, megbízott humán- és jogi igazgató látja el.

Dr. András István rektor kiemelte: „Én személyesen üdvözlöm e törvényi változások által megkívánt módosításokat, hiszen a minőségi oktatás és kutatási fókusz mellett a szakmai tevékenységek mélyebb szintű támogatására adnak lehetőséget. Az új felsőoktatási stratégiához igazodóan a Dunaújvárosi Főiskola megfogalmazott célja az Alkalmazott Tudományok Egyetemeként való működés, amit támogat a kancellária intézménye. Az új szervezeti felépítésnek köszönhetően a működtetés apró-cseprő, időrabló problémáit a kancellária menedzseli, ezáltal áramvonalasabban tudunk stratégiai kérdésekkel foglalkozni. Összességében a változás abszolút pozitív, a rektori és a kancellári munkamegosztás révén több energiám jut szakmai és felsőoktatási stratégiai kérdésekkel foglalkozni. Az MRK elnökségében betöltött szerepem által aktívan tudjuk artikulálni véleményünket, mely rengeteg munkával és a különböző hazai, valamint nemzetközi fórumokon való jelenléttel jár majd.”

Mészáros Virág kancellár kiemelte: „Szerencsésnek tartom, hogy az elmúlt egy évet a Dunaújvárosi Főiskola kötelékében töltöttem, hiszen a folyamatok nagy részének megismerése a mostani munkakörömben helyzeti előnyt jelent. Tevékenységemet három fő alapelv mellett végzem. Rendkívül fontosnak tartom a rektorral való együttműködést, hiszen a szakmai tartalom (oktatás-kutatás) szorosan összefügg a működtetéssel, nem értelmezhetőek egymás nélkül. A felelősség szempontjából való jogalkotói elkülönítés a letisztult szakmai funkciókat támogatja. Másik fő célkitűzésem a tulajdonosi szemlélet, az átláthatóság és a jó gazda szerepkör, amit munkám során kiemelten fogok szem előtt tartani. A főiskola ebből a szempontból is szerencsésnek mondható, hiszen ez eddig is központi kérdés volt az intézmény életében. Célom a minőségi szakmai tartalmat támogató szükséges és elégséges szabályozottság jelenléte, nem feltétlen elméleti, hanem inkább gyakorlati szabályzók mentén való irányítás. A harmadik alapelv a szolgáltatás központúság, melyet minden kollégámtól elvárok. Az intézmény jelen életszakaszában, amikor meghatározó az ipari szereplők felé való nyitás, illetve az ipari kapcsolatok felerősítése (ezáltal a saját bevételi források és a társadalmi beágyazódás megerősítése) elengedhetetlen a szolgáltatás-központú, gyors reakcióidejű szervezeti működés.

Az új működési rend elfogadásával kapcsolatos véleményezési folyamat már elindult a Szakszervezettel és a Közalkalmazotti Tanáccsal. December 5-én a Szervezeti és Működési Szabályzatot megalapozó organogram elfogadásának előterjesztését napirendi pontként a Szenátus tárgyalja majd. Ez után a Szervezeti és Működési Szabályzat alapos kidolgozása történik. Várakozásaink szerint legkésőbb 2015. február 1-től az új SZMSZ-ben meghatározottak szerint folytatjuk működésünket.”

  • Létrehozva: 2014. december 5.